Ministrul Educatiei a semnat un ordin foarte important, care a fost si publicat in monitorul oficial, el descriind o serie de schimbari foarte importante cu privire la scolile din Romania, iar asta deoarece el descrie modul in care pot fi facute consortiile scolare, un concept prezentat impreuna cu Legile Educatiei de autoritatile din Romania.
Ministrul Educatiei a semnat ordinul de mai jos, care se aplica incepand de acum, si isi va vedea efectele abia din cursul anului viitor, ce mai devreme, insa masura este una extrem de importanta deoarece va oferi noi oportunitati pentru elevii, insa si pentru unitatile de invatamant din toata Romania.
“Consorțiul școlar se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării stagiilor de practică pedagogică.
Pentru stabilirea componenței unui consorțiu școlar, școlile de aplicație coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum: școlarizare pe niveluri de învățământ diferite, tipuri de comunități școlare variate (rural-urban, centru-periferie), alternative educaționale recunoscute de Ministerul Educației și diverse modalități de organizare a procesului de învățământ (învățământ simultan, învățământ special, școlarizarea în grupe/clase în spitale).
Consorțiile școlare se înființează, pe durata unui an școlar, cu posibilitate de prelungire, prin decizie a inspectoratului școlar pe raza căruia funcționează școala de aplicație coordonatoare, la propunerea conducerii școlii de aplicație coordonatoare, emisă pe baza acordurilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar componente.
Până la data de 1 octombrie a anului în curs, fiecare inspectorat școlar transmite la Direcția Formare Continuă din cadrul Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/Municipiului București, precizând, pentru fiecare caz în parte, școala de aplicație coordonatoare, unitățile de învățământ componente ale consorțiului și numărul deciziei de înființare.
Pentru organizarea și desfășurarea stagiilor practice pedagogice, instituțiile de învățământ superior încheie contracte cu școli de aplicație din rețeaua națională, precizate în anexă, în care să existe profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică, care predau discipline pedagogice sau care au experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea disciplinelor/domeniilor pentru care se organizează stagii practice pedagogice.
Condițiile și modalitățile de organizare și desfășurare a stagiilor practice pedagogice, inclusiv în sistem blended-learning/online, sunt precizate în contractul încheiat între instituțiile de învățământ superior și școala de aplicație.
În situația în care, pentru organizarea stagiilor practice pedagogice, la o anumită disciplină de studiu/pentru un anumit domeniu, instituția de învățământ superior cu atribuții în organizarea formării inițiale pentru profesia didactică nu identifică în rețeaua națională a școlilor de aplicație o unitate de învățământ care să poată asigura realizarea obiectivelor sale și cu care să poată încheia contract, aceasta poate încheia contract pentru organizarea practicii pedagogice, cu avizul inspectoratului școlar, cu alte unități de învățământ decât acelea nominalizate în anexă.”
This post was last modified on aug. 27, 2022, 11:48 AM 11:48