Ministrul Educatiei: ULTIMA ORA, Anunturile de Importanta Mare pentru Elevi si Scoli

Ministrul Educatiei ULTIMA ORA Anunturile Importanta Mare Elevi Scoli

Ministrul Educatiei a facut o serie de anunturi foarte importante care vizeaza milioanele de elevi din toata Romania, si despre care trebuie sa stie nu doar ei, ci si parintii, iar asta pentru ca ea ar vrea sa vada disparuta practica sanctionarii greselilor, si inlocuirea ei cu un proces de descoperire motivelor aparitiei lor, fara frica de repercusiuni.

Ministrul Educatiei spune deasemenea ca procesul de invatare in 3 schimburi nu este unul bun, insa nu crede nici ca o solutie ar fi reducerea orei de curs din cadrul scolilor, promovand ideea crearii de consortii scolare in acele zone din Romania in care este nevoie de asemenea forme de organizare pentru unitatile de invatamant.

“Cred ca ideea de salariu minim la nivelul salariului mediu pe economie este una foarte buna. Asa cum spuneam, trebuie sa vedem care sunt realitatile bugetare care sa ne permita sa avem acest angajament indeplinit.

As dori sa dispara practica sanctionarii greselii (n. red. intrebata ce practica ar vrea sa vada disparuta). Cred ca se poate invata foarte mult dintr-o discutie sincera, vis-à-vis de de ce s-a gresit, sau cum s-a ajuns la o greseala. In acest mod am putea atat in parcursul de invatare al unui elev, sau in modul in care functioneaza scolile, sau administratiile judetene, sau centrale.

Nu cred ca trebuie sa ne fie frica sa spunem ca am gresit, atunci cand am gresit, si sa invatam lectiile care se impun. Din punctul meu de vedere, practica invatarii in 3 schimburi nu este una care sa duca la calitate in procesul educational (n. red. intrebata despre invatatul in 3 schimburi), nici micsorarea orei de invatare, adica acea ora micsorata la 35 de minute, sau la 40. Cred ca trebuie sa operationalizam prevederile legale pentru creearea unor consortii scolare cu scolile din vecinatate, in asa fel incat sa nu mai avem scoli care invata in 3 schimburi.

Uniforma scolara poate fi o optiune cata ea nu devine instrument de excluziune. Nu cred ca putem copiilor care au garantat dreptul la educatie sa cumpere o uniforma atunci cand familiile lor nu si-o pot permite. Uniforma poate fi un instrument pentru a nu avea diferentieri din punct de vedere social, numai ca acolo unde copiii nu-si pot permite uniforma, ea trebuie asigurata.

Cred ca in Bucuresti cererea mare de educatie timpurie este un motiv de bucurie. Deasemenea Primaria Generala si Primariile de Sector incearca sa asigure pe cat posibil locuri in unitatile de stat, si sa construiasca noi astfel de unitati, este iar ceva laudabil. Acolo unde statul nu poate lauda, cred ca e firesc sa apara privatul care sa suplineasca aceasta lipsa.”