Ministrul Educatiei a facut mai multe anunturi de ultima ora extrem de importante despre care trebuie sa stie toti romanii din tara noastra, iar asta pentru ca vorbim despre o serie de masuri care sunt extrem de necesare in Romania, si unele care sunt deja luate pentru a fi aplicate in vederea binelui elevilor din scoli.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre testele PISA care se vor da in anii urmatori, despre ceea ce este nevoie in scolile din Romania pentru ca elevii sa beneficieze de cea mai buna experienta educationala, dar si despte masuri mult mai delicate care au legatura cu CNATDCU si noile Legi ale Educatiei.
“Ultimul raport de literaţie digitală din mai anul acesta spunea că în intervalul de vârstă 6 – 18 ani nivelul înalt funcţional al literaţiei digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialişti în IT&C.
Ne dorim să avem date şi mai bune şi atunci pentru PISA 2025 anunţ acum în premieră că am avut în vedere şi am solicitat ca în chestionarul de bază pentru studenţi să acoperim şi zona de TIC, pentru a înţelege mai bine performanţa elevilor, apropo de competenţe. Asta ne va permite şi să adaptăm mult mai bine lucrurile pentru viitor.
Deci, dacă vom dori ca şcoala să fie un vector de mobilitate digitală şi socială, atunci trebuie ca fiecare şcoală să aibă aceste condiţii minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive şi un grup de cadre didactice care să poată forma elevii şi alte cadre didactice cu competenţe minimale şi eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naţionale care să poată asigura coordonarea unei astfel de reţele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces.
Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziţionate în vremea pandemiei, au şi ele nevoie de mentenanţă, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet. Lucrurile în educaţie trebuie să fie gândite strategic. În cadrul legislativ actual, care include decizia Curţii Constituţionale din această vară, facem tot ceea ce ţine de noi pentru ca acest cadru normativ care priveşte integritatea academică să răspundă şi solicitărilor legitime ale societăţii, pentru a preveni eventuale abuzuri.
Consider că unele prevederi ale pachetului legislativ lansat în dezbatere publică sunt în continuare oportune – de exemplu acordarea titlului şi diplomei de doctor la nivelul universităţilor – dar, din discuţiile avute, elemente de tipul existenţei unui filtru de tip CNATDCU ar trebui să rămână. Luăm în considerare serios aceste discuţii avute, inclusiv cu cei din conducerea CNATDCU actual.”