Sorin Grindeanu ii anunta pe romanii din toata tara in legatura cu noi decizii luate pentru realizarea de investitii in Romania in cursul urmatoarelor luni, si a urmatorilor ani, ele avand menirea de a imbunatati major infrastructura rutiera, dar si cea navala, desigur cu sume serioase puse la dispozitie de catre Guvernul Romaniei.
Sorin Grindeanu a anuntat in ultima perioada foarte multe investitii pe care Guvernul Romaniei le face in tara noastra, iar mai jos puteti vedea toate detaliile cu privire la ceea ce a fost decis in mod oficial de catre Guvern, si unde vor merge banii pentru investitii in cursul urmatorilor ani.
“Trei sectoare ale viitorului Drum de mare viteză Filiași-Lugoj au, de astăzi, câștigător desemnat! O asociere de proiectanți români și italieni a câștigat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate: Contractul pentru Sectorul Filiași- Drobeta Turnu Severin. Valoare: 19,912 milioane de lei (fără TVA) Termen: 20 de luni de la semnare (din care 18 luni sunt alocate Studiului de Fezabilitate).
Contractul pentru pentru Sectorul Drobeta Turnu Severin – Domașnea. Valoare: 32,850 milioane de lei (fără TVA). Termen: 28 de luni de la semnare (din care 26 de luni sunt alocate Studiului de fezabilitate). Contractul pentru pentru Sectorul Domașnea – Caransebeș. Valoare: 17,908 milioane de lei (făra TVA) Termen: 24 de luni de la semnare (din care 22 de luni sunt alocate Studiului de Fezabilitate). Semnarea contractelor va fi posibilă în termen de 10 zile dacă nu vor fi depuse contestații.
Am aprobat, astăzi, în Guvern noi investiții pentru creșterea capacității de operare a Porturilor Constanța si Galați ! Mai exact, indicatorii tehnico – economici necesari construcției unei platforme multimodale în Portul Galați care va asigura mult mai eficient conexiunea pe rețeaua centrală pan europeana Rhin-Dunăre.
Va fi construit un cheu vertical pe o lungime de 868 m, vor fi suplimentate suprafețele portuare și vor fi modernizate zonele de acces rutier și feroviar. Valoarea actualizată a investiției este de 780,256 milioane de lei, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene (CEF și POIM), fonduri de la bugetul de stat, sume din bugetul CN APDM SA Galați și surse proprii ale unor partenerilor privați.
Întregul proiect trebuie finalizat în 40 de luni. Al doilea act normativ este necesar continuării lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici se asigură sumele necesare unor investiții care duce la creșterea fluxurilor de marfă și transferarea acestora mult mai eficient de la modul de transport maritim la modurile de transport terestre.”
This post was last modified on nov. 9, 2022, 7:41 PM 19:41