Ministrul Educatiei vorbeste in cadrul unui anunt de ultima ora despre una dintre cele mai importante masuri pe care le-a luat in ultima perioada, iar asta pentru ca a decis sa participe la Bruxelles la o reuniune a Consiliului de Educatie, aceasta avand in centru mai multe teme importante pentru mediul educational.
Ministrul Educatiei vorbeste in urma acestui Consiliu pentru Educatie despre o decizie luata la nivel european pentru sprijnirea starii de bine in educatia digitala, iar mai multe informatii importante cu privire la ceea ce se intampla aveti in comunicatul de mai jos, publicat pentru elevii din toate scolile romaniei.
“Astăzi, 28 noiembrie 2022, am participat la reuniunea Consiliului Educație, organizată la Bruxelles. În cadrul reuniunii ministeriale, au fost adoptate „Recomandarea Consiliului privind căile către succesul școlar” și „Concluziile Consiliului privind sprijinirea stării de bine în educația digitală”. „Recomandarea Consiliului privind căile către succesul școlar” prezintă măsuri politice pentru combaterea părăsirii timpurii a școlii și îmbunătățirea competențelor de bază (citire, matematică și științe) ale tinerilor cu vârste de până la 15 ani, fiind centrată pe dimensiunea incluzivă a educației, prin creșterea ratei de absolvire a învățământului secundar.
În acest sens, aș reaminti că, la nivel național, Ministerul Educației are în coordonare cel mai mare program de sprijinire a participării la educație a tuturor beneficiarilor acesteia, „Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar” (PNRAS), finanțat din Planul Național pentru Redresare și Reziliență, care este în derulare în momentul de față.
„Concluziile Consiliului privind sprijinirea stării de bine în educația digitală” prezintă un set de măsuri pentru promovarea stării de bine în educația digitală prin proiectarea formelor de învățare în mediul virtual, dezvoltarea unor conținuturi digitale atractive și dezvoltarea relațiilor interpersonale în ecosistemul digital, o atenție deosebită fiind acordată profesorilor în toate aceste procese de dezvoltare digitală.
În cadrul dezbaterii publice „Spațiul European al Educației în timpul agresiunii ruse în Ucraina”, am subliniat importanța cooperării și a solidarității în abordarea provocărilor comune, precum și rolul-cheie al educației în asigurarea unui sentiment de normalitate pentru persoanele care au fugit sau fug din calea războiului din Ucraina.
„Planul național de măsuri cu privire la protecția și incluziunea a persoanelor strămutate din Ucraina” adoptat în România se concentrează pe măsuri de protecție pe termen mediu și lung, tocmai pentru a asigura acest sentiment de normalitate. De asemenea, am reiterat importanţa colaborării europene pentru a aborda deficitul de profesori bilingvi pentru a susţine procesul educaţional pentru copiii și tinerii ucrainieni.”