Ministrul Educatiei: Elevii din Romania Vizati de IMPORTANTE Decizii de ULTIMA ORA Anuntate Oficial

Ministrul Educatiei Elevii Romania Vizati IMPORTANTE Decizii ULTIMA ORA Anuntate Oficial

Ministrul Educatiei anunta noi decizii de ultima ora de care sunt vizati elevii din Romania in momentul de fata, acestea fiind extrem de importante pentru viitorul sistemului educational din tara noastra, iar asta pentru ca vorbim despre strategia privind schimbarile climatice, o problema globala extrem de serioasa.

Ministrul Educatiei spune ca aceasta strategie a fost adoptata in mod oficial de catre Guvernul Romaniei, si se va pune in aplicare in anii urmatori, unele dintre prevederile care se vor aplica in mod oficial fiind detaliate mai jos pentru toti elevii din Romania, dar si parintii, care trebuie sa stie ce se va intampl in unitatile de invatamant.

“Obiectivele strategiei, în ceea ce privește soluțiile pentru resurse educaționale, constau atât în crearea unui astfel de ecosistem digital pentru educația privind schimbările climatice și mediu, prin diverse aplicații și platforme, cât și în a oferi opțiuni variate de activități extracurriculare și extrașcolare, care să fie dezvoltate cu ajutorul cadrelor didactice, al ONG-urilor de mediu, precum și al altor instituții relevante din domeniu.

Implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență, în perioada programatică 2021-2026, vizează Componenta 15 „Educație”, Investiția 10 „Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze verzi”, țintele 486,487,488, cu termene de realizare în T2 2023, respectiv T4 2025. În contextul european și național al tranziției către clădiri „verzi” și inteligente, în luna iunie 2022, a fost aprobată, prin Ordinul al ministrului educației nr. 4147/2022, Metodologia-cadru privind organizarea și funcționarea „școlilor verzi”.

Cele trei componente esențiale operaționalizării conceptului de „Școală verde” sunt: infrastructura, curriculumul și pedagogia. „Școlile Verzi” vor implementa măsuri și vor atinge ținte legate de: – elemente de infrastructură școlară sustenabilă (eficiență energetică superioară prin izolare termică, sisteme de generare energie din surse regenerabile, planificarea spațiului verde, colectarea și predarea selectivă a deșeurilor etc.).

Un curriculum responsabil față de mediu și climă, care înglobează conținuturi despre și pentru mediu, integrate într-o manieră transversală, în toți anii de studiu. România s-a angajat, la nivel internațional și național, să crească, prin educație, gradul de conștientizare a populației privind schimbările climatice și problemele de mediu.

Astfel, conform „Programului Doha pentru 2022-2031”, România se numără printre țările care se angajează să acționeze ferm pentru protejarea mediului și contra schimbărilor climatice prin dezvoltarea şi implementarea de programe de formare la toate nivelurile și să adere la Action for Climate Empowerment ACE (Acțiuni pentru Protejarea Climatului, termen adoptat de Convenția-cadru a Națiunilor Unite privind schimbările climatice), prin implementarea acestei strategii naționale.”