Posta Romana a publicat o instiintare oficiala pe care vrea sa o aduca in atentia imediata a milioane de romani, iar asta pentru ca foarte multi nu stiu despre ceea ce le este oferit in momentul de fata, mai exact cutiile postale digitale.
Să-i spunem Andreea. Locuiește în Drumul Taberei, aproape de Prelungirea Ghencea. În fiecare zi se trezește la 6 dimineața, pregătește fetița și băiatul, îi duce la școală și la grădiniță, apoi începe alergătura prin traficul din București, să nu întârzie la serviciu.
Începe jobul la ora 09.00 și în departamentul ei întârzierile nu sunt admise.
Andreea lucrează în nordul Capitalei, într-o corporație cu ritm de muncă atât de solicitant, încât abia îi mai rămân câteva momente pentru pauza de masă.
De când este mamă și femeie de carieră, timpul a devenit neprețuit pentru ea. Nu-și permite să piardă niciun minut.
În tot tăvălugul zilnic, Andreea trebuie să își găsească timp să își viziteze și mama, pensionară, cardiacă, destul de greu deplasabilă. O face pe drumul de întoarcere de la serviciu pentru că, din fericire, mama locuiește câteva străzi mai încolo.
Mama Andreei, însă, este dependentă de niște medicamente greu de găsit în farmacii. Ca să i le procure lună de lună, Andreea ar trebui să ia la rând toate farmaciile, până ar găsi una care le deține. Desigur, nu are acest timp.
A găsit, însă, soluția perfectă. Periodic le comandă online la o farmacie din sectorul 4, care le are deseori pe stoc. Așa că acum primește coletul prin Poșta Română și îl ridică atunci când are timp, de la cutia poștală digitală a Poștei. Se află pe strada Constantin Titel Petrescu, la 5 minute de mers pe jos de casa ei.
Cutia este accesibilă non stop, noapte sau zi, mană cerească pentru ea. Așa, Andreea a descoperit că metoda self-service de a primi un colet îi vine mănușă. Practic, ridică singură coletul la orice oră poate, fără să mai depindă de curier sau să mai meargă la ghișeu.
În plus, metoda self-service este și extrem de simplă: când comandă coletul, solicită expeditorului să aleagă ca punct de livrare cutia poștală digitală. Expeditorul accesează platforma MyAWB a Poștei Române și alege serviciul La Pachetomat (adică la cutia poștală digitală).
Când coletul sosește la pachetomat, Andreea primește aviz de la Poștă prin SMS sau e-mail să meargă să-l ridice, în termen de 5 zile. Mesajul primit conține și un cod. Apoi, când ajunge la cutia poștală tastează codul pe ecranul tactil, plătește cu cardul la POS-ul integrat și cutia cu coletul se deschide automat.
Dacă nu are timp să ridice coletul în cele 5 zile în care se află la cutia poștală digitală, Andreea va intra în posesia lui pe calea clasică: coletul pleacă înapoi în oficiul poștal și îl poate ridica ulterior de acolo. În orice caz, nu este returnat expeditorului după cele 5 zile.
După cum v-ați dat seama, Andreea din povestea noastră este, desigur, personaj fictiv. Pe de altă parte, Andreea este, însă, oricare dintre noi, cei ocupați, mereu în luptă cu timpul și cu viteza lucrurilor zilnice. Pentru oameni ca Andreea și nu numai, Poșta Română a lansat vara aceasta primele două cutii poștale digitale: unul în cadrul Oficiului Poștal București 66, de pe strada Constantin Titel Petrescu, altul în orașul Buftea (județul Ilfov), la oficiul poștal din localitate.
Urmează ca Poșta să lanseze alte 3.000 de cutii poștale digitale self-service în toată țara, pentru a elimina timpii de așteptare ai clienților. Este, pe de altă parte, încă un pas pe care-l face spre digitalizare și aliniere la comerțul online.
This post was last modified on ian. 30, 2023, 10:40 PM 22:40