E.ON, una dintre companiile cele mai mari care furnizeaza gaze naturale si electricitate pentru milioane de romani din intreaga tara de ani de zile, are publica o informare oficiala foarte importanta despre care trebuie sa stie multi dintre clientii din tara noastra, iar asta deoarece explica termenul de client vulnerabil.
E.ON explica mai jos cum se incadreaza un client in aceasta categorie, in baza legislatiei actuale, iar asta este foarte important, pentru ca determinarea poate aduce o plafonare a pretului pe care il plateste clientul pentru energia de care beneficiaza de la companie, ceva ce multi considera foarte important.
In baza acestei determinati facute de catre E.ON Romania in baza legislatiei actuale, clientii pot sa ceara plafonarea preturilor pentru energie, sau ea poate fi acordata in mod automat de catre aceasta, astfel ca e bine sa va informati in legatura cu statutul vostri, si ce fel de conditii puteti indeplini pentru a benfeicia de plafonare.
E.ON Romania nu este singura companie de energie care poate sa plafoneze preturile la energie in baza legislatiei pentru clientii vulnerabili, sau sa accepte diverse carduri si tichete pentru plata compensata a energiei, asa ca e important sa va uitati cu atentie la informatiile oficiale de pe website-ul sau.
Un client casnic este înregistrat drept client vulnerabil dacă îndeplinește cel puțin una dintre următoarele condiții: are venituri reduse, situate până la un prag stabilit de instituţiile statului cu atribuţii în domeniul protecţiei sociale; titularul locului de consum declară pe propria răspundere că la locul de consum locuieşte o persoană care din motive de sănătate/vârstă, pe baza documentelor eliberate de instituții medicale, necesită continuitatea alimentării locuinței cu energie electrică.
Dacă un client vulnerabil îndeplinește cumulativ condițiile de mai sus, acesta beneficiază de facilităţile corespunzătoare fiecărei categorii. Tipurile de facilități asigurate de furnizori clienților vulnerabili din motive de sănătate/vârstă sunt diferite.