Ministrul Educatiei informeaza in mod oficial scolile din toata Romania, in legatura cu o serie de hotarari extrem de importante care vor aduce si o serie de masuri pe care foarte multe scoli din Romania le asteapta de foarte multa vreme, ele fiind gandite pentru a permite achizitia de microbuze scolare, dar electrice.
Ministrul Educatiei a pregatit o Hotarare de Guvern in baza careia vor putea fi achizitionate aceste microbuze scolare in Romania, iar asta pentru ca investitii de 425 de milioane de euro sunt anuntate in mod oficial pentru romani, multumita Uniunii Europene, iar asta ar urma sa contribuie la reducerea emisiilor de carbon.
“În contextul provocărilor de ordin climatic și al efectelor negative ale încălzirii globale. Înclusiv la nivel european se recunoaște caracterul urgent al problemelor legate de mediul înconjurător și se propun o serie de măsuri, precum cele incluse de Comisia Europeană în pachetul legislativ “Pregătiți pentru 55”.
Acesta se referă la obiectivul Uniunii Europene (UE) de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030. Pachetul propus vizează alinierea legislației UE la obiectivul pentru 2030. Conform “Programului Doha pentru 2022-2031”, România se numără printre țările care se angajează să acționeze ferm pentru protejarea mediului și contra schimbărilor climatice prin dezvoltarea şi implementarea de programe de formare la toate nivelurile.
Si să adere la Action for Climate Empowerment ACE (Acțiuni pentru Protejarea Climatului, termen adoptat de Convenția-cadru a Națiunilor Unite privind schimbările climatice), prin implementarea unei strategii naționale. Proiectul “România Educată” are în vedere respectul pentru mediu ca parte a valorilor promovate și dezvoltate prin educație.
Unul dintre dezideratele asumate prin acest proiect este ca sistemul de educație să formeze cetățeni responsabili față de societate și față de mediul înconjurător. Din această perspectivă, educația pentru mediu și schimbări climatice trebuie să fie abordată integrat, în toți anii de studiu, în vreme ce infrastructura unităților de învățământ trebuie să fie adecvată standardelor europene și globale de dezvoltare sustenabilă.
Susținerea și dezvoltarea unei rețele a „Școlilor verzi” este un obiectiv strategic din domeniul prioritar „Infrastructura sistemului de educație” iar elementele europene și globale privind dezvoltarea durabilă sunt prevăzute în mai multe domenii prioritare ale Proiectului. Alternativele de transport pentru elevi sunt insuficiente, cu foarte puține opțiuni în zonele rurale și navete lungi în cele urbane, ceea ce limitează accesibilitatea. Școlile din mediul rural sunt mai puțin accesibile și dispun de mai puține variante de transport.”