X

Ministrul Educatiei Explica Noi Masuri IMPORTANTE Directionate spre Elevi si Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei le explica romanilor din toata tara noile masuri extrem de importante care sunt directionate catre elevii din toate scolile tarii, iar asta pentru ca vorbim despre ceea ce a fost hotarat pentru noile Legi ale Educatiei, ele urmand a face o schimbare profunda pentru sistemul de invatamant.

Ministrul Educatiei explica mai jos deasemenea si ceea ce se intampla in ceea ce priveste CNATDCU, iar asta pentru ca inainte ca legile sa fie adoptate au existat foarte multe intrebari in legatura cu aceasta institutie, dar iata ca exista in sfarsit deciziile finale in ceea ce o priveste.

“Ministerul a publicat proiectele de legi ale educației – „România Educată” (Legea Învățământului Preuniversitar și Legea Învățământului Superior). Le mulțumim tuturor partenerilor de dialog ai Ministerului Educației, precum și tuturor celor care au contribuit la elaborarea acestui pachet de legi, menit să reformeze sistemul de învățământ din România.

Menționăm că, înainte de etapa avizărilor interinstituționale, Ministerul Educației rămâne deschis la orice observație, propunere sau contribuție, cu precizarea importantă că nu este vorba de o nouă dezbatere publică propriu-zisă în sensul prevederilor legale care reglementează procedurile de adoptare a actelor normative, întrucât această procedură deja s-a derulat în perioada iulie – august 2022.

Ministerul Educației este dedicat îmbunătățirii și transparentizării procesului de acordare și anulare a tezelor de doctorat. CNATDCU este și va rămâne parte a procesului de acordare a titlurilor, deoarece este garantul calității și originalității tezelor de doctorat. În proiectul Legii învățământului superior, procesul prin care se acordă diploma de doctor este considerabil optimizat, pentru a preveni viitoare încălcări ale normelor de etică și deontologie academică.

Schimbarea de structură a sistemului de educație, din anul școlar 2012/2013, a determinat efecte asupra ratei de cuprindere în învățământul primar și gimnazial. Începând cu 2012/2013, valoarea indicatorului a fost de 90-91%, cu o scădere semnificativă, până la valoarea de 87,6%, în anul școlar
2019/2020. Se mențin diferențe pe cicluri de învățământ; în anul școlar de referință, valoarea înregistrată în învățământul primar este mai mare decât cea înregistrată în învățământul gimnazial.

În învățământul primar, sunt cuprinși puțin peste 90%, dintre copiii de vârstă corespunzătoare iar în învățământul gimnazial, sub 85%. Mediul rural continuă să rămână defavorizat în privința ratei de participare la educație, în special, la nivelul învățământului gimnazial. Ratele de participare sunt ușor
mai mari pentru populația școlară masculină, comparativ cu populația feminină. Este posibil ca ratele de cuprindere să fie influențate și de migrația externă, care nu este pe deplin monitorizată statistic. Învățământul primar și gimnazial (secundar inferior) suferă de pe urma unor probleme de calitate,
semnalate mai ales cu ocazia testărilor internaționale.”

This post was last modified on feb. 28, 2023, 4:57 PM 16:57

Disqus Comments Loading...