BANCA Transilvania, cu milioane de clienti in toata Romania care platesc pentru serviciile bancare de care beneficiaza luna de luna, a emis avertizari foarte serioase despre care ar trebui sa stie clientii din toata Romania, iar asta pentru ca in atentia lor imediata sunt aduse noi metode de fraudare ale oamenilor.
BANCA Transilvania le pune in vedere clientilor ca pot fi tinta unor fraude care au in centru premiile false despre care suntem anuntati ca le-am fi castigat, fie prin telefon, email, SMS, iar in schimb ni se cere sa platim anumite taxe, dar totul este de fapt doar o foarte mare pacaleala pentru a ni se fura banii, din pacate.
Daca obisnuiti fie sa cumparati, sau sa vindeti, produse prin website-urile de licitatii din Romania, cei de la BANCA Transilvania ne avertizeaza ca diverse tipuri de fraude sunt in plina desfasurare in momentul de fata, ele avand in centru pacalirea oamenilor sa isi cedeze datele bancare ale cardurilor pentru a “primi bani”.
BANCA Transilvania explica mai jos cum sunt puse in aplicare aceste tipuri de fraude de catre persoanele rau intentionate, ele nefiind foarte complexe, dar suficient de bine gandite pentru ca, in final, sa fim deposedati de sumele de bani pe care noi de fapt le cerem pentru produsele pe care le vindem online.
E binevenit un premiu, dar nu este adevărat. Vestea cea mare – că ai caștigat, de exemplu, un telefon – poate veni tot prin e-mail de la un necunoscut, care îți solicită în schimb datele personale și plata unei taxe pentru transferul banilor.
Cumpărătorul fraudator contactează vânzătorul sub pretextul achiziționării unui produs și, la un moment dat, propune mutarea conversației de pe site-ul respectiv în altă parte, cum ar fi WhatsApp. Fraudatorul (cumpărătorul) îi comunica vânzătorului că a achitat produsul și îi trimite un link fals pentru a primi banii. La accesarea lui, victimei i se solicită datele de securitate ale cardului bancar, inclusiv parole.