Ministrul Educatiei ii anunta in mod oficial pe elevii si parintii acestora din toata Romania despre deciziile foarte importante care au fost luate cu privire la modul in care vor fi organizate scolile din Romania, iar asta pentru ca in expunerea de motive ale noilor Legi ale Educatiei se vorbeste despre reforma de management.
Ministrul Educatiei explica mai jos cum vor fi organizate unitatile de invatamant din Romania in baza noilor Legi ale Educatiei, cine face parte din consoliul profesoral al unitatilor de invatamant, ce atributii are Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii, plus alte informatii importante pentru romani.
“Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică vor fi conduse de: consiliile de administraţie, directori și directori adjuncţi. În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii vor conlucra cu Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității și Comisia pentru Formare și Dezvoltare în Cariera Didactică, cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi, organizațiile sindicale afiliate federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, consiliul școlar al elevilor şi cu autorităţile administraţiei publice locale.
Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ va fi format din totalitatea cadrelor didactice din unitatea de învăţământ cu personalitate juridică, va fi prezidat de către director şi se va întruni lunar sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea directorului sau la solicitarea a minimum o treime dintre membrii personalului didactic.
Potrivit prezentului proiect, Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității elaborează și coordonează aplicarea procedurilor și activităților de evaluare și asigurare a calității, analizează rapoartele întocmite cu ocazia inspecțiilor generale și tematice și formulează propuneri de îmbunătățire a calității educației la nivelul unității de învățământ.
De asemenea, Comisia pentru Formare și Dezvoltare în Cariera Didactică identifică nevoile de formare continuă ale personalului didactic, programele și proiectele destinate formării continue a personalului didactic și monitorizează evoluția în carieră a cadrelor didactice, participarea personalului didactic la programe și proiecte de formare continuă.
Potrivit prezentului proiect de lege, guvernanța sistemului national de învățământ va fi realizată de Ministerul Educației, instituțiile și autoritățile din subordinea și coordonarea acestuia, de unitățile de învățământ preuniversitar de stat, particulare şi confesionale autorizate/acreditate, în colaborare cu alte autorități ale administrației publice și instituții cu atribuții în domeniul educației, cu respectarea principiului parteneriatului social. Managementul unităților de învățământ este orientat pe valori, creativitate, capacităţi cognitive, capacităţi volitive şi capacităţi acţionale, cunoştinţe fundamentale şi cunoştinţe, competenţe şi abilităţi de utilitate directă, în profesie şi în societate.”