X

Ministrul Educatiei Ofera Explicatii de ULTIMA ORA pentru Elevi privind Schimbarile din Scoli

Ministrul Educatiei le ofera milioanelor de elevi din toata Romania o serie de explicatii oficiale, de ultima ora, cu privire la schimbarile extrem de importante care vor fi facute in scolile din toata tara in cursul urmatoarelor luni, dupa ce noile Legi ale Educatiei vor fi adoptate de Parlament, si promulgate de Presedinte.

Minsitrul Educatiei vorbeste mai jos despre masurile foarte importante legate de meditatiile pe care elevii din Romania trebuie sa le faca, fie obligati, fie de nevoie, aceste noi legi fiind gandite pentru a impiedica profesorii sa le mai dea meditatii elevilor de la propriile clase, o masura ceruta de ani de zile de parinti.

“Am interzis meditatiile cu copiile de la clasa, asta mi s-a parut o masura absolut o masura absolut necesara. Profesorii care au responsabilitatea pregatirii copiilor la clasa nu trebuie sa fie in niciun fel motivati sa continue pregatira in regim privat cu banii familiilor. Daca este nevoie de pregatire suplimentara, deoarece constatam acest lucru, de exemplu prin testele platformei de alfabetizare, atunci ele se vor realiza in cadrul scolii.

Asta cred eu ca va limita numarul de copii care se indreapta catre meditatii. Cred ca nu este etic ca profesorii de la scoala sa faca meditatii tot cu copiii lor de la casa. Sigur, daca familiile doresc pregatiri in privat cu copiii lor, este dreptul lor, dar ar trebui sa fie facute cu profesori care nu predau direct copilului la scoala.

Cred ca nevoia de meditatii nu apare decat atunci cand nu putem acoperi complet, coerent, pe nevoia copilului procesorul educational la clasa, sau in programul organizat la scoala. Legile exact asta isi propun, sa suplimenteze pregatirea de la scoala, si sa o aseze mai bine pe nevoia copilului. Cred ca nevoia de meditatii, in ansamblu, se va duce odata cu programele de sprijin.

Programele de sprijin se vor desfasura pe mai multe paliere. Exista palierul educational, deci palierul fie de invatare remediala, prin orele mentionate deja, fie de invatare pentru copiii capabili de performanta inalta, iar acolo vorbim despre constatarile din portofoliul educational, unde avem inscrise toate tipurile de achizitii educationale pe care le copilul, fie ca vin din scoala, sau mediul informal, sau non-formal.

Vorbim despre testarile care isi doresc sa previna analfabetismul functional, vorbim despre schimbarea modului in care se va face testarea la clasa, ne dorim ca evaluarea sa aiba un rol mai pronuntat formativ, adica sa vedem ce stiu copiii, si mai ales cum facem in asa fel incat sa adaptam modul de predare si parcursul la nevoia lor, in asa fel incat sa atingem profilul absolventului.”

This post was last modified on mart. 10, 2023, 7:11 PM 19:11

Disqus Comments Loading...