X

Ministrul Educatiei Confirma Oficial Schimbarea FUNDAMENTALA Pregatita pentru Elevii din Scoli

Ministrul Educatiei confirma in mod oficial o schimbare fundamanetala de foarte mare importanta pentru elevii din toate scolile Romaniei, iar asta pentru ca anunta planul de a se forma o platforma nationala de alfabetizare, una prin care autoritatile din Romania vor incerca sa afle ce nivel de alfabetizare au elevii.

Ministrul Educatiei spune ca acest sistem va ajuta la descoperirea din timp a eventualelor deficiente din procesul de invatare, si va permite corectarea lor astfel incat elevii sa inteleaga mai bine materia care le este predata, fiind gandit totul pentru a se afla mai clar daca elevii inteleg intr-adevar materia predata.

“O parte din pregatire se va desfasura in baza orelor care sunt si acum prevazute in norma didactica (n. red. intrebata despre orele de pregatire din scoli), altele vor fi sustinute suplimentare prin programe dedicate, fie de la bugetul de stat, fie de catre autoritatile locale.

Noi prevedem in lege ca se formeaza platforma nationala de alfabetizare functionala, realizata de catre Centrul National pentru Curiculum si Evaluare. Deasemenea se infiinteaza si un program national de formare al cadrelor didactice, care are ca scop final tocmai cresterea nivelului de alfabetizare functionala. Copiii vor fi testati anual, scopul nefiind o nota in catalog, ci documentarea interventiilor necesare in anul urmator.

Totul este gandit in asa fel incat sa ajunga la nivelul pe care ni-l dorim pentru varsta respectiva, in asa fel incat la final competentele pe care elevul este capabil sa le demonstreze se inscriu in ceea ce sistemul doreste prin profilul absolventului pe care il avem descris. Sansele ca un copil sa aiba un nivel insuficient de literatie, de alfabetizare stiintifica la nivelul varstei de 15 ani, cand testam PISA, va fi mult, mult redus.

Noi vom avea formatia inca din scoala primara si gimnaziala in fiecare an, astfel incat sa facem interventiile necesare in asa fel incat sa nu mai avem acel procent mult prea mare, de 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul functional pentru PISA. Este nevoie de un astfel de sistem, pentru ca pana acum concentrarea era pana acum pe modul in care profesul isi facea treaba.

Cum facem planul de lectie, cum se preda, cum arata manualul, ce e in programa, cand de fapt ceea ce testele PISA ne arata este ceea ce ajunge in partea cealalta. Ce se intampla in procesul de invatare, cat reuseste copiluil sa achizitioneze, sa dezvolte propriu, personal, prin metodele pedagogice pe care profesorul le are, se uita la rezultat, nu doar la elementele de intrare.”

This post was last modified on mart. 11, 2023, 10:32 AM 10:32

Disqus Comments Loading...