Ministrul Energiei anunta in mod oficial 2 decizii de ultima ora cu privire la gazele naturale de care pot beneficia romanii, iar asta deoarece a fost prezent la o ceremonie de semnare a unui document in baza caruia va fi creat un tronson de transport pentru gazele naturale de catre Transgaz, OMV si Romgaz.
Ministrul Energiei vorbeste deasemenea si despre o alta decizie importanta care descrie investitii pentru noi elemente de infrastructura, insa de aceasta data ele au in centru zona Olteniei, unde se investesc 10 miliarde de LEI pentru a se imbunatati infrastructura de cale ferata spre granita de vest a tarii.
“Un nou pas important pentru exploatarea gazelor din Marea Neagră, din perimetrul Neptun Deep. Astăzi alături de prim – ministrul Nicolae Ciucă am participat la ceremonia de semnare a declarației ceremoniale de către Transgaz, OMV-Petrom și Romgaz privind încheierea contractelor de transport al gazelor naturale.
Prin încheierea acestui contract se rezervă capacitatea tehnică necesară pentru preluarea gazelor în Sistemul Național de Transport, fapt care va permite valorificarea pe piață a gazelor naturale din zăcămintele din perimetrul Neptun Deep. Contractul a fost încheiat pentru perioada septembrie 2026 – septembrie 2042.
Investim in dezvoltarea infrastructurii din regiunea Olteniei! Se va investi suma de peste 10 miliarde lei pentru reabilitarea tronosnului de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes. Ministrul Transporturilor anunta ca astazi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentatiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totala de aproape 226 de km.
Lotul 1 (Craiova-Filiasi), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimata de 1,4 miliarde de lei (fara TVA) si trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare si 42 de luni executie lucrari) Lotul 2 (Filiasi – Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimata de 1,14 miliarde de lei (fara TVA) si trebuie finalizat in 60 luni (12 luni proiectare si 48 de luni executie lucrari). Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimata de 3,08 miliarde de lei (fara TVA) si trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni executie lucrari).
Pe acest lot va fi construita si o varianta noua de traseu care va asigura relatia intre statiile Balota, Prunisor si Drobeta Marfa. Intre statiile Prunisor si Drobeta Turnu Severin Est este prevazuta constructia unui tunel de cale ferata dubla, in lungime de 6,1 km. Totodata, va fi dublata linia CF pe relatiile Strehaia – Ciochiuta, Ciochiuta – Tamna, Tamna – Igiroasa, Igiroasa – Prunisor dar si in statiile Igiroasa si Ciochiuta. Vor fi construite noi variante de traseu pe relatiile Igiroasa – Prunisor Noua, Prunisor – Drobeta Est Noua, Drobeta Est Noua – Drobeta Marfuri, Drobeta Est Noua – Dudasu.”