Comisia Europeana propune o noua legislatie in Europa care ar urma sa le ofere europenilor dreptul de a-si repara singuri produsele, fara ca garantia acestora sa fie anulata, chiar daca reparatia nu se face la un service al producatorului de la care a fost cumparat produsul.
Comisia Europeana vrea sa adopte o legislatie care a generat foarte multe controverse in SUA, si care este contrara principiilor unor companii ca Apple, care ii obliga pe clienti sa isi repare produsele exclusiv in service-urile sale fara a risca sa piarda garantia, dar si pentru ca uneori nu au alternative.
Propunerea introduce un nou „drept la reparații” pentru consumatori, atât în cadrul garanției legale, cât și în afara acesteia. În cadrul garanției legale, vânzătorii vor fi obligați să ofere reparații, cu excepția cazului în care este mai scumpă decât înlocuirea.
Dincolo de garanția legală, un nou set de drepturi și instrumente va fi disponibil pentru consumatori pentru a face „repararea” o opțiune ușoară și accesibilă:
- Un drept al consumatorilor de a solicita repararea producătorilor, pentru produse care sunt reparabile din punct de vedere tehnic conform legislației UE, cum ar fi o mașină de spălat sau un televizor. Acest lucru va asigura că consumatorii au întotdeauna pe cineva la care să apeleze atunci când optează pentru repararea produselor, precum și îi va încuraja pe producători să dezvolte modele de afaceri mai durabile.
- O obligație a producătorilor de a informa consumatorii despre produsele pe care sunt obligați să le repare singuri.
- O platformă online de reparații de matchmaking pentru a conecta consumatorii cu reparatorii și vânzătorii de bunuri recondiționate din zona lor. Platforma va permite căutări după locație și standarde de calitate, ajutând consumatorii să găsească oferte atractive și sporind vizibilitatea reparatorilor.
- Un formular european de informații despre reparații pe care consumatorii îl vor putea solicita de la orice reparator, aducând transparență condițiilor și prețului reparațiilor și facilitează compararea ofertelor de reparații pentru consumatori.
- Un standard european de calitate pentru serviciile de reparații va fi dezvoltat pentru a ajuta consumatorii să identifice reparatorii care se angajează pentru o calitate mai înaltă. Acest standard de „reparație ușoară” va fi deschis tuturor reparatorilor din UE care doresc să se angajeze la standarde minime de calitate, de exemplu bazate pe durată sau disponibilitatea produselor.
This post was last modified on mart. 22, 2023, 8:22 PM 20:22