Ministrul Educatiei a facut un anunt de ultima ora cu o serie de informatii foarte importante care vizeaza elevii din toata Romania, iar asta pentru ca aduce in atentia celor care sunt in clasa a VIII-a rezultatele cu privire la simularea Evaluarii Nationale, care a avut loc acum doua saptamani de zile in Romania.
Ministrul Educatiei detaliaza mai jos notele pe care le-au obtinut elevii care au participat in cadrul acestei simulari, astfel incat parintii, sau chiar elevii, sa aiba o imagine cat mai clara cu privire la ceea ce s-a intamplat in cadrul acestei simlulari, mai ales ca subiectele au generat destule discutii intre parinti.
“Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, astăzi, 29 martie, a avut loc comunicarea rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale (an școlar 2022 – 2023).
Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%) pe probe și tranșe de note: I. Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5: 75,3% (70,53% în 2022).
Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea: 1 – 4,99: 24,7%; 5 – 5,99: 14%; 6 – 6,99: 15,2%; 7 – 7,99: 17,2%; 8 – 8,99: 17,3%; 9 – 9,99: 11,4%; 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10. II. Matematică: note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022). Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea: 1 – 4,99: 40,8%; 5 – 5,99: 18,5%; 6 – 6,99: 13,8%; 7 – 7,99: 10,4%; 8 – 8,99: 9,2%; 9 – 9,99: 6,5%; 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.
III. Limba și literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5: 81,7% (82,45% în 2022). Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea: 1 – 4.99: 18,3%; 5 – 5,99: 12,7%; 6 – 6,99: 18%; 7 – 7,99: 20,9%; 8 – 8,99: 20,6%; 9 – 9,99: 9,3%; 17 elevi (0,2%) au obținut nota 10. Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog.
De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare. Reamintim că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimaziale/liceale.”