Ministrul Educatiei a publicat in mod oficial 3 noi anunturi de ultima ora cu deciziile care au fost luate in mod oficial la nivelul Guvernului Romaniei pentru scolile din toata tara, iar asta pentru ca Legile Educatiei au fost adoptate, din ele fiind eliminat un articol legat de grila de salarizare, care ar trebui sa porneasca de la salariul mediu pe economie.
Ministrul Educatiei spune deasemenea ca poarta un dialog continuu cu reprezentantii cultelor vis-a-vis de includerea religiei ca materie pentru Bacalaureat, iar in final vorbeste despre lipsa a zeci de mii de elevi de la simularile pentru Bacalaureat, spunand ca setul de examene este unul optional.
“Este vorba despre articolul care vorbea despre grila de salarizare, care ar porni de la nivelul salariului mediu pe economie. S-a agreat în discuția cu reprezentanții sindicatelor, care a precedat ședința de guvern, ca această garanție să fie introdusă în Legea salarizării. Angajamentul politic există în continuare din partea coaliției, ca debutanții în învățământ să plece de la salariul mediu pe economie, ca nivel minim, pentru a fi stimulați și pentru a avea cei mai buni profesori la clase.
Noi purtăm dialog continuu cu reprezentanții cultelor, în diferite forme. Există un dialog instituțional în acest sens. În ceea ce privește subiectele ridicate de dumneavoastră, diversitatea, așa cum este ea definită în lege, se referă la particularitățile copiilor. Mi se pare că este absolut normal. Vin din Dobrogea, unde diversitatea este o caracteristică a școlilor.
Mi se pare normal ca un copil care provine din mediul rural să fie la fel de sprijinit ca un copil care vine din mediul urban, ca un copil stângaci să fie la fel de bine stimulat ca un copil care este dreptaci. Cred că diversitatea este o bogăție în educație, şi definiția din actul normativ subliniază acest lucru.
Așa cum am mai spus de altfel, motto-ul Uniunii Europene este “Uniți în diversitate”. Deci nu avem în niciun fel intenția ca prin pachetul legislativ să ne referim la ceea ce am văzut și eu în declarația cultelor. Nu avem nicăieri în lege sintagma, ideologie de gen. Deci, din acest punct de vedere, eu cred că legile sunt clare. Sigur, dacă sunt îmbunătățiri în Parlament, ele se pot face.
Simulările au tocmai acest rol, de a exersa abilitățile copiilor în situații reale de examen. Subiectele sunt făcute în așa fel încât ei să-și identifice zonele care au nevoie de mai mult sprijin în următoarele două luni. Sigur că ele nu sunt obligatorii. Simulările sunt un exercițiu de care poți profita sau nu, ca elev.”