X

Sorin Grindeanu Vestile GROZAVE de ULTIMA ORA privind Constructia de Autostrazi in Romania

Sorin Grindeanu are o serie de vesti grozave, de ultima ora, pentru romanii din intreaga tara, iar asta pentru ca vorbeste despre constructia autostrazilor si drumurilor de mare viteza, ultimul lot al celui dintre Filiasi si Lugoj avand deja proiectantul desemnat in urma reevaluarii ofertelor pentru contractul de elaborare a Studiului de Fezabilitate.

Sorin Grindeanu vorbeste deasemenea mai jos si despre locul 2 al autostrazii dintre Ploiesti si Buzau, iar asta pentru ca lucrarile au ajuns la un progres de 13% – 14%, totul fiind construit surprinzator de rapid, ceea ce este o veste excelenta pentru romanii care asteapta de ani de zile autostrada catre Moldova.

“Ultimul lot al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj are proiectant desemnat! După reevaluarea ofertelor pentru contractul privind elaborarea Studiului de Fezabilitate al Lotului 3 (Domașnea-Caransebeș) al acestui drum de mare viteză, CNAIR a desemnat astăzi câștigătoare oferta unei Asocieri de firme româno-franceze.

Finanțarea este asigurată prin Programul Transport și are o valoare de 21,77 milioane de lei (fără TVA). Durata alocată efectiv elaborării Studiului de Fezabilitate este de 22 de luni. Contractul va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații. După finalizarea acestui contract va fi lansată în licitație documentația necesară construcției Lotului 3 (45 de km) al Drumului de mare viteză Filiași – Lugoj.

Drumul de mare viteză Filiași-Lugoj (aproximativ 230 km) este împărțit în 4 loturi: Lotul 1 (Filiași – Drobeta Turnu Severin): 70 km. Proiectantul a fost desemnat în 13 februarie 2023. Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea): 65 km. Proiectantul a fost desemnat în 28 februarie 2023. Lotul 3(Domașnea – Caransebeș): 45 km. Proiectantul a fost desemnat în 31 martie 2023. Lotul 4 (Caransebeș – Lugoj): 50 km. Proiectantul a fost desemnat în 28 februarie 2023.

Lucrurile încep să se vadă, ne aflăm pe lotul 2 între Ploiești și Buzău, aici lucrările sunt între 13-14% progres. Este o asociere româno-bulgară, au întâmpinat anumite dificultăți legate de gropile de împrumut, au avut și vreo 7 descărcări arheologice, de asemenea chestiuni ce țin de parte tehnică, de grinzi, CNAIR trebuie să răspundă și să deblocheze acest lucruri. A fost și perioada de iarnă, mă aștept ca în perioada următoare ritmul să fie din ce în ce mai mare.

Pe Lotul 1 sunt undeva la 9-10% progres. Și acolo sunt exact aceleași probleme le întâmpină, cum a fost făcut studiul de fezabilitate și proiectul tehnic ? cine a făcut docuementația trebuie să răspundă… că e pânza de apă freatică la 70 centimetri. Eu sper și folosesc această ocazie… Sper ca cei de la CNSC să ne dea o soluție în perioada următoare. Sunt vreo trei soluții pe acest lot, vreo două ale instanței și noi am ajuns cu contracte semnate până la Pașcani.”

This post was last modified on apr. 1, 2023, 2:33 PM 14:33

Disqus Comments Loading...