Sorin Grindeanu a facut o serie de foarte importante anunturi oficiale noi cu privire la investitiile noi in infrastructura din Romania, iar asta pentru ca aduce in atentia oamenilor ceea ce este finantat pentru cosntructie, si in primul rand vorbim despre peste 100 km de cale ferata, care vor fi facut in Craiova.
Sorin Grindeanu vorbeste despre investitia foarte mare pe care CFR o realizeaza, dar separat de asta, sunt oferite detalii inclusiv pentru varianta ocolitoare a orasului Timisoara, care era deasemenea necesara de foarte multa vreme, si care este finantata pentru a fi realizata in totalitate de catre autoritati.
“Pas important pentru #reabilitarea a peste #100km de cale ferată pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin-Caransebeș! #CFR SA a transmis astăzi, în SEAP, spre validare documentațiile pentru contractele de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare a ultimelor 3 Loturi ale acestui tronson, cu o valoare totală de 4,25 miliarde de lei (fără TVA). #Lotul4 (Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane) are o lungime de 41,61 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA).
Proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni. #Lotul5 (Băile Herculane- Poarta) – cu o lungime de 32,637 km și o valoare estimată de 1,45 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 48 de luni. #Lotul6 (Poarta- Caransebeș)- o lungime de 37,160 km și o valoare estimată de 1,33 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni. Linia de cale ferată Craiova- Drobeta Turnu Severin- Caransebeș (225,28 km) se află pe Coridorul Orient – Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare prin Programul de Transport: 12,49 miliarde de lei, fără TVA.
Cinci oferte pentru noul contract necesar finalizării construcției Variantei Ocolitoare Timișoara Sud! Constructori din România, Spania, Ungaria și Ucraina concurează pentru adjudecarea contractului lansat în licitație de CNAIR, prin D.R.D.P. Timișoara. Contractul are o valoare de 394,10 milioane de lei (fără TVA).
Pe traseul cu o lungime de 25,69 de km, câștigătorul trebuie să finalizeze în 12 luni lucrările care au rămas de executat la momentul rezilierii contractului anterior: trei poduri; nouă pasaje; patru noduri rutiere; cinci intersecții la nivel; două parcări de scurtă durată. Finanțarea lucrărilor va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. La data rezilierii precedentului contract progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%.
Absorbția fondurilor europene s-a triplat în ultimii trei ani și ne dorim să păstrăm ritmul de creștere accelerată! În premieră, de la aderarea #României la Uniunea Europeană, Ministerul Transporturilor a reușit să atragă toată suma alocată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, 4,5 miliarde de euro!”