Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a facut in mod oficial o serie de anunturi extrem de importante cu privire la finalizarea unor lucrari de constructie de pe Autostrada A2, dar si A7, cea din urma facand legatura dintre Bucuresti si Moldova, si fiind prezentata ca fiind posibil finalizata in 2024.
Sorin Grindeanu explica mai jos ceea ce se realizeaza pe autostrada A7 din punct de vedere al constructiei, ce se intampla cu posibila finalizare mai rapida a lucrarilor pe anumite loturi, insa intreaga autostrada nu va fi finalizata in totalitate inainte de termenele stabilite in contracte, desi pe unele tronsoane s-ar putea intampla asta.
“Pe A2 Constanta – Bucuresti, stiu ca sunt lucrari pe bratul Borcea, la pod, si care se vor termina pana la sfarsitul lunii iunie. Vreau sa mai spuna o data ceea ce am mai spus, anume ca niciodata nu voi pune in balanta siguranta cetatenilor versus eventualele injuraturi pe care si le ia un ministru aflat in functie, sau un anumit disconfort.
Siguranta este pe primul loc, iar atat timp cat s-au facut acele lucrari de decopertare pe bratul Borcea, si la acele lucrari s-au gasit lucruri care trebuie sa fie reparate, si care vor fi reparate in urmatoarele saptamani, si terminate pana la finalul lunii iunie, un voi pune vreodata in balanta cele 2 lucruri, pentru ca Doamne Fereste, sa aleaga cineva intre siguranta cetatenilor din trafic, si o anumita zona de imagine, confort, si sa fie o tragedie.
Niciodata nu voi face o alegere de alt tip. Sigur ca aceste lucrari trebuie sa fie urmarite, sigur ca daca ar fi dupa mine, ar trebui sa lucreze si duminica, si noaptea, ar trebui sa lucreze non-stop. Din cate stiu eu, lucreaza si duminica, si cam astea sunt informatiile pe care le am, pentru ca trebuie sa termine rapid lucrarea.
Pe A7, in urma cu 3 – 4 saptamani am fost pe primul lot de la Buzau la Focsani, langa Rimnicu Sarat, unde s-au turnat primii metri de asfalt. Asa cum stiti, exista un singur constructor pe 10 loturi, de la Buzau la Pascani, un constructor roman. Constructor care a inceput lucrarile pe aproape toate loturile, un constructor care, conform contractelor, are o durata de executie de la 20 luni la 30 de luni.
Acest constructor ne-a obisnuit cu posibilitatea de a finaliza mai rapid lucrarile contractate. Sunt 10 contracte, unele cu 20 de luni, altele 30 de luni, etc. Sunt 13 loturi pe A7, 12 loturi au contracte semnate, sper intr-un final sa se semneze si cel de-al 13-lea, adica Ploiesti – Buzau. Fiecare din aceste contracte are durata de implementare diferita.”