Sorin Grindeanu a oferit o serie de explicatii foarte importante cu privire la constructia autostrazilor si cailor ferate in Romania, iar asta pentru ca aduce in imediata atentie a oamenilor masurile luate, ministrul PSD vorbind despre multiplele contracte ale Ministerului Transporturilor pentru infrastructura rutiera si feroviara.
Sorin Grindeanu vorbeste atat despre caile ferate din sud-estul Romaniei, cat si despre autostrada A7, Ploiesti – Pascani, cea care este asteptata de catre extrem de multi romani, si cea la care se lucreaza din greu la ora actuala, ea fiind in atentia tuturor oamenilor din cauza importantei ridicate pe care o are.
“Reuniune importantă astăzi la Parlamentul României pe tema infrastructurii feroviare și rutiere europene. Coridoarele #Rail2Sea și Via Carpatia reprezintă două importante rute de transport care vor asigura legătura între Marea Neagră, Marea Egee și Marea Baltică. Sunt proiecte care consolidează poziția #României atât în Uniunea Europeană, cât și la nivel internațional.
Pe PNRR, pe bună dreptate, aţi ridicat o îngrijorare legată de A7. Lucrurile au mers într-o viteză de care mă consider mulţumit. Există un singur contract – şi zilele acestea este termen în instanţă pe A7 – şi din cele 13 contracte, odată cu terminarea acestuia de care aminteam, se vor închide toate. Din 13 contracte de la Ploieşti la Paşcani, 11 sunt contracte cu companii româneşti.
Dacă vorbim de această companie românească, are în gestiune undeva la 450 de kilometri de autostradă şi drum expres, astăzi. Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru. E o provocare, până acum şi-au ţinut toate graficele, ne-au învăţat să dea mai repede în circulaţie decât termenele. Ne-am obişnuit cu asta.
Din păcate, mai sunt şi companii care nu sunt venite acum, în ultimii ani, care au venit de la început în România. Sunt frme străine care se ţin foarte bine de termene, ca să nu fiu greşit înţeles. S-a dat în decembrie Sibiu-Boiţa, trebuia să se dea în circulaţie în această perioadă. PORR a lucrat acolo, o companie austriacă. Nu e un caz singular această companie.
Sunt companii străine sau româneşti care înţeleg, cum sunt companii străine sau româneşti care nu înţeleg. Sunt unii care au venit de vreo 10-15 ani în România care, dacă au 100 de ingineri, trebuie să aibă şi 100 de avocaţi care să vină după ei şi care să speculeze orice abatere cât de mică. Un şantier nu e o farmacie. Încet-încet, parte dintre ei au dispărut. Am şi reziliat contracte.”