Apple a prezentat astăzi funcții software pentru accesibilitatea cognitivă, vizuală, auditivă și de mobilitate, împreună cu instrumente inovatoare pentru persoanele care nu vorbesc sau care riscă să-și piardă capacitatea de a vorbi. Aceste actualizări se bazează pe progresele hardware și software, includ învățarea automată pe dispozitiv pentru a asigura confidențialitatea utilizatorilor și extind angajamentul de lungă durată al Apple de a face produse pentru toată lumea.
Apple lucrează în colaborare profundă cu grupuri comunitare care reprezintă un spectru larg de utilizatori cu dizabilități pentru a dezvolta funcții de accesibilitate care au un impact real asupra vieții oamenilor. La sfârșitul acestui an, utilizatorii cu dizabilități cognitive pot folosi iPhone și iPad cu mai multă ușurință și independență cu Accesul de asistență; persoanele care nu vorbesc pot scrie pentru a vorbi în timpul apelurilor și conversațiilor cu Live Speech; iar cei care riscă să-și piardă capacitatea de a vorbi pot folosi Personal Voice pentru a crea o voce sintetizată care să sune ca ei pentru a se conecta cu familia și prietenii. Pentru utilizatorii orbi sau cu vedere scăzută, Modul de detectare din Magnifier oferă Point and Speak, care identifică textul spre care utilizatorii le îndreaptă și îl citește cu voce tare pentru a-i ajuta să interacționeze cu obiecte fizice, cum ar fi aparatele de uz casnic.
„La Apple, am crezut întotdeauna că cea mai bună tehnologie este tehnologia construită pentru toată lumea”, a spus Tim Cook, CEO-ul Apple. „Astăzi, suntem încântați să împărtășim noi funcții incredibile care se bazează pe istoria noastră lungă de a face tehnologia accesibilă, astfel încât toată lumea să aibă ocazia să creeze, să comunice și să facă ceea ce iubește.”
„Accesibilitatea face parte din tot ceea ce facem la Apple”, a spus Sarah Herrlinger, directorul senior al Apple pentru Politica și Inițiativele Globale de Accesibilitate. „Aceste funcții inovatoare au fost concepute cu feedback de la membrii comunităților cu dizabilități la fiecare pas, pentru a sprijini un set divers de utilizatori și pentru a ajuta oamenii să se conecteze în moduri noi.”
Accesul de asistență sprijină utilizatorii cu dizabilități cognitive
Accesul de asistență folosește inovații în design pentru a distila aplicațiile și experiențele la caracteristicile lor esențiale pentru a ușura încărcătura cognitivă. Funcția reflectă feedback de la persoanele cu dizabilități cognitive și susținătorii lor de încredere – concentrându-se pe activitățile de care se bucură – și care sunt fundamentale pentru iPhone și iPad: conectarea cu cei dragi, capturarea și bucuria de fotografii și ascultarea muzicii.
Accesul de asistență include o experiență personalizată pentru Telefon și FaceTime, care au fost combinate într-o singură aplicație Apeluri, precum și Mesaje, Cameră foto, Fotografii și Muzică. Funcția oferă o interfață distinctă, cu butoane cu contrast ridicat și etichete de text mari, precum și instrumente care îi ajută pe suporterii de încredere să adapteze experiența pentru persoana pe care o sprijină. De exemplu, pentru utilizatorii care preferă să comunice vizual, Messages include o tastatură numai pentru emoji și opțiunea de a înregistra un mesaj video pentru a-l împărtăși cu cei dragi. Utilizatorii și susținătorii de încredere pot alege, de asemenea, între un aspect mai vizual, bazat pe grilă pentru ecranul de pornire și aplicațiile lor, sau un aspect bazat pe rând pentru utilizatorii care preferă text.
„Comunitatea cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare este plină de creativitate, dar tehnologia ridică adesea bariere fizice, vizuale sau de cunoaștere pentru acești indivizi”, a declarat Katy Schmid, director senior al National Program Initiatives la The Arc of the United States. „A avea o funcție care oferă o experiență accesibilă din punct de vedere cognitiv pe iPhone sau iPad – asta înseamnă uși mai deschise către educație, angajare, siguranță și autonomie. Înseamnă lărgirea lumilor și extinderea potențialului.”
Vorbire live și voce personală Accesibilitate avansată la vorbire
Cu Live Speech pe iPhone, iPad și Mac, utilizatorii pot scrie ceea ce doresc să spună pentru ca acesta să fie rostit cu voce tare în timpul apelurilor telefonice și FaceTime, precum și în timpul conversațiilor în persoană. Utilizatorii pot, de asemenea, să salveze fraze utilizate în mod obișnuit, pentru a le suna rapid în timpul conversației pline de viață cu familia, prietenii și colegii. Live Speech a fost conceput pentru a sprijini milioane de oameni la nivel global care nu pot vorbi sau care și-au pierdut vorbirea în timp.
Pentru utilizatorii care riscă să-și piardă capacitatea de a vorbi — cum ar fi cei cu un diagnostic recent de SLA (scleroză laterală amiotrofică) sau alte afecțiuni care pot afecta progresiv capacitatea de a vorbi — Personal Voice este o modalitate simplă și sigură de a crea o voce care sună ca lor.
Utilizatorii pot crea o voce personală citind împreună cu un set aleator de solicitări text pentru a înregistra 15 minute de sunet pe iPhone sau iPad. Această funcție de accesibilitate a vorbirii folosește învățarea automată de pe dispozitiv pentru a menține informațiile utilizatorilor private și în siguranță și se integrează perfect cu Live Speech, astfel încât utilizatorii să poată vorbi cu vocea lor personală atunci când se conectează cu cei dragi.1
„La sfârșitul zilei, cel mai important lucru este să poți comunica cu prietenii și familia”, a spus Philip Green, membru al consiliului de administrație și avocat al ALS la organizația nonprofit Team Gleason, care a experimentat schimbări semnificative în vocea sa de când a primit ALS. diagnostic în 2018. „Dacă le poți spune că îi iubești, cu o voce care sună ca tine, face toată diferența din lume – și a fi capabil să-ți creezi vocea sintetică pe iPhone în doar 15 minute este extraordinar.”
Modul de detectare în Magnifier introduce Point and Speak pentru utilizatorii care sunt orbi sau au vedere scăzută
Point and Speak in Magnifier facilitează interacțiunea utilizatorilor cu dizabilități de vedere cu obiecte fizice care au mai multe etichete de text. De exemplu, în timp ce utilizați un aparat electrocasnic – cum ar fi un cuptor cu microunde – Point and Speak combină intrarea de la cameră, scanerul LiDAR și învățarea automată de pe dispozitiv pentru a anunța textul de pe fiecare buton în timp ce utilizatorii își mișcă degetul pe tastatură.2 Point and Speak este încorporat în aplicația Magnifier de pe iPhone și iPad, funcționează excelent cu VoiceOver și poate fi folosit cu alte funcții Magnifier, cum ar fi Detectarea persoanelor, Detectarea ușilor și Descrieri de imagini pentru a ajuta utilizatorii să navigheze în mediul lor fizic.
Caracteristici suplimentare
- Utilizatorii surzi sau cu deficiențe de auz pot asocia dispozitivele auditive Made for iPhone direct la Mac și le pot personaliza pentru confortul auditiv.
- Control vocal adaugă sugestii fonetice pentru editarea textului, astfel încât utilizatorii care tastează cu vocea lor să poată alege cuvântul potrivit dintre mai multe care ar putea suna la fel, cum ar fi „face”, „datorat” și „rouă”.4 În plus, cu Ghidul de control vocal, utilizatorii pot afla sfaturi și trucuri despre utilizarea comenzilor vocale ca alternativă la atingere și tastare pe iPhone, iPad și Mac.
- Utilizatorii cu dizabilități fizice și motorii care folosesc Switch Control pot transforma orice comutator într-un controler de joc virtual pentru a juca jocurile lor preferate pe iPhone și iPad.
- Pentru utilizatorii cu vedere redusă, dimensiunea textului este acum mai ușor de ajustat în aplicațiile Mac, cum ar fi Finder, Messages, Mail, Calendar și Notes.
- Utilizatorii care sunt sensibili la animațiile rapide pot întrerupe automat imaginile cu elemente în mișcare, cum ar fi GIF-urile, în Mesaje și Safari.
Pentru utilizatorii VoiceOver, vocile Siri sună natural și expresiv chiar și la rate mari de feedback vocal; utilizatorii pot, de asemenea, personaliza rata la care Siri le vorbește, cu opțiuni variind de la 0,8x la 2x.