Nicolae Ciuca vorbeste in mod oficial despre proiectele de infrastructura ale Romaniei, care sunt finantare de catre Comisia Europeana, rolul lor fiind de a contribui la interconectarea mai multor regiuni din Europa la ora actuala, dupa cum puteti vedea si mai jos.
În actuala configurație geopolitică, interconectivitatea și interdependența Uniunii Europene deschid noi oportunități și provocări, iar România – prin cele două mari căi de transport, Dunărea și Marea Neagră – oferă UE un considerabil avantaj strategic.
Ambele căi reprezintă importante noduri în lanțurile de aprovizionare pentru Europa, precum și un punct de contact esențial în conexiunile cu sudul Europei, dar și cu vecinătatea estică.
Căderea Cortinei de Fier a deschis perspectivele de dezvoltare pentru Estul Europei, dar bătălia noastră pentru recuperarea decalajelor economice nu poate fi câștigată fără consolidarea adevăratei coloane vertebrale a rețelelor de infrastructură ce traversează această parte a Uniunii.
Am arătat, în deschiderea Conferinței “Better Connected through Connecting Europe Facility”, eveniment dedicat conectivității pe care România îl găzduiește la Palatul Parlamentului, că țara noastră rămâne angrenată concret în inițiativele UE de facilitare a exporturilor agricole ucrainene pe piețele internaționale, dar și pentru aprovizionarea Ucrainei cu produse esențiale.
Considerăm că, în situația globală actuală, de rearanjare și redesenare a rutelor logistice și de testare a rezilienței conectivității regionale și globale, asigurarea de rute flexibile și alternative de transport trebuie să rămână o prioritate la nivelul UE.
Totodată, susținem creșterea conexiunii și interconectivității cu Republica Moldova și Ucraina, ambele ca puncte esențiale în dezvoltarea rețelei de transport europene, respectiv ca măsuri de sprijinire a celor două țări în procesul de aderare la UE.
This post was last modified on mai 16, 2023, 9:40 PM 21:40