Sorin Grindeanu transmite o serie de foarte importante informati de ultim moment, care vizeaza romanii din intreaga tara, iar asta pentru ca in atentia imediata a oamenilor aduce deciziile care au fost luate la nivelul Guvernului Romaniei in ceea ce priveste investitiile in infrastructura pentru urmatorii ani de zile.
Sorin Grindeanu vorbeste mai jos despre ceea ce se va intampla din acest punct de vedere, ministrul PSD incrcand sa aduca in atentie si fondurile europene folosite in procente mari pentru a realiza proiectele de infrastructura pentru viitorul romanilor din intreaga tara, ceva ce va avea un impact major in viitor.
“Deschiderea circulației pe Podul de la Brăila va oferi un impuls puternic dezvoltării întregii zone! Acest Pod va asigura legătura directă dintre #Dobrogea și #Muntenia, dar va contribui major și la conexiunea rutieră cu #Modova. #PodulBrăila va fi deschis la începutul lunii iulie!
Progresul fizic al lucrărilor la podul suspendat, care va asigura legătura dintre Brăila și Tulcea, a ajuns deja la 97%, iar la drumurile de acces (varianta scurtă) la 93%. Asocierea de constructori japonezi și italieni urmeaza să demonteze schelele de pe piloni și să finalizeze unele lucrări punctuale care vor permite, în prima fază, deschiderea circulației pe varianta scurtă până la #Măcin (în județul #Tulcea).
Până la finalul anului 2024 trebuie să existe cel puțin 200 de kilometri de drum expres și autostradă dați în circulație în România. Asta înseamnă o medie de 100 de km pe an. În 2024, într-o privire moderată, să știți că se poate ajunge la 150 de km, nu la 100. În toamna anului 2024 se va merge de la Craiova la Constanța pe autostrată.
Tot ce înseamnă Craiova-Pitești se finalizează și tot ce înseamnă A0 Sud trebuie să fie în circulație. Sunt convins că se va circula pe porțiuni importante pe A7 Autostrada Moldovei. E lăudabil ceea ce se întâmplă, ceea ce face UMB. Și-au triplat numărul de kilometri pe care îi au de făcut, dar e o provocare. De aceea, monitorizăm orice proiecte. A7 este finanțat prin PNRR bucata până la Pașcani. A7 continuă în nord până la Siret, până la granița cu Ucraina.
Sunt semnate contracte de la Pașcani la Siret pe 12 din 13 loturi. CFR Călători și cei de la CFR SA nu au bugetele aprobate pentru că nu sunt realiste. Eu nu am cum să semnez un buget nerealist. Un miliard de euro investiții în infrastructura din Portul Constanța și în zona adiacentă. Portul Constanța, în secolul 20 a fost gândit în special ca port cu o capacitate mare feroviară.”