Ministrul Educatiei: Hotararea pentru Elevi, de ULTIMA ORA, ce se SCHIMBA in Scolile din Romania

Ministrul Educatiei Hotararea Elevi ULTIMA ORA SCHIMBA Scolile Romania

Ministrul Educatiei le transmite elevilor din toate scolile Romaniei primele detalii cu privire la o hotarare extrem de importanta care a fost luata, Ligia Deca luand decizia de a semna un ordin prin care se detaliaza programa disciplinei optionale integrate “Sisteme de scriere si codificare”, pentru gimnaziu.

Ministrul Educatiei explica mai jos faptul ca aceasta disciplina se adreseaza copiilor din clasele a V-a – a VIII-a, astfel ca un numar foarte mare de copii vor beneficia de pe urma ei, deci este important sa si stim ceea ce se intampla, si cum vor beneficia copiii de pe urma acestei decizii a Ligiei Deca.

“Programa pentru disciplina opțională integrată Sisteme de scriere și codificare se adresează elevilor claselor a V-a – a VIII-a, având alocată o resursă de timp de o oră pe săptămână, pe durata unui an școlar. Competențele generale și cele specifice, activitățile de învățare și conținuturile asociate sunt transpuse într-un demers de tip inter- și transdisciplinar.

Axat pe elemente specifice ariei curriculare limbă și comunicare, dar complementat de elemente din ariile curriculare matematică și științe ale naturii, precum și arte și tehnologii. Programa acestei discipline opționale este realizată în acord cu setul de competențe- cheie recomandate de Uniunea Europeană prin Recomandarea Consiliului Europei din data de 22 mai 2018 privind învățarea pe tot parcursul vieții, prin.

Competențele de (multi)literație, printr-o explorare în diversitatea sistemelor de scriere și de codificare, elevii învață, în mod aplicat, elementele de conținut din mesaje, precum și importanța comunicării eficiente (pornind de la una dintre principalele caracteristici ale unui sistem de scriere, aceea de a alege un sistem de simboluri care să nu pună ulterior dificultăți în recuperarea informației scrise), adecvate (din perspectiva tipurilor de coduri dezvoltate în funcție de contextul actual) și creative (prin optica limbajelor artificiale).

Competențele multilingvistice, prin conștientizarea diversității lingvistice, la nivel global;  competențele în domeniul matematicii, prin problematizare și rezolvare de probleme autosuficiente, se creează o legătură interdisciplinară între limbă (ca sursă a corpusului problemei și ca reguli) și matematică (prin raționamentele inductive și deductive care stau la baza rezolvării problemei și a înțelegerii sistemului de scriere reprezentat).

Competențe de sensibilizare și expresie culturală, prin identificarea trăsăturilor specifice unei culturi imprimate la nivel lingvistic și conceptual/mental etc, precum și prin empatia față de alte civilizații. În plus, prin utilizarea resurselor digitale și prin activități de lucru în echipă se vor dezvolta, în plan secund, și competențele digitale și sociale.”