Ministrul Educatiei confirma in mod oficial, printr-un anunt de ultima ora, respectarea promisiunilor importante facute pentru profesorii din scolile Romaniei, in special pentru cei care sunt director, sau directori adjuncti, iar asta pentru ca o Hotarare de Guvern noua stabileste norme metodologice privind salariile de baza.
Ministrul Educatiei explica mai jos ceea ce aduce nou aceasta Hotarare de Guvern pentru directorii si directorii adjuncti din Romania, iar separat vorbeste si despre admiterea la liceu, plus modul in care ar trebui sa priveasca elevii modul in care isi aleg liceele la care vor sa intre in urma repartizarii.
“Ne respectăm promisiunea. Salariile directorilor și ale directorilor adjuncți din școlile din România vor crește, pentru că este important ca managementul educațional să fie recunoscut și apreciat. În ședința de Guvern de astăzi, a fost aprobată Hotărârea de Guvern care stabilește normele metodologice privind salariile de bază pentru funcțiile didactice de conducere din învățământul preuniversitar, ca urmare a OUG nr. 57/2023 pentru majorarea salariilor din învățământ.
Este vorba despre o creștere salarială prevăzută pentru un total de 12.145 de funcții de conducere. Aici sunt încadrați și contabilii-șefi și secretarii-șefi. Majorările sunt acordate conform următoarei grile: Pentru directori: creșterea este între 1.300 – 1.800 lei, media creșterilor salariilor de bază calculate pentru toate unitățile de grad I fiind de 21,54%, iar pentru cele de grad II, de 19,08%.
Pentru directorii adjuncți: creșterea este între 1.300 – 1.500 lei. Procentual, creșterea salariilor de bază ale directorilor adjuncți din unitățile de învățământ grad I este de 21,03%, iar pentru cele de grad II este de 19,15%. Pentru funcțiile auxiliare de conducere: creșterile sunt între 1.300 și 1.400 lei. Media creșterilor salariilor de bază, calculate pentru toate unitățile de grad I, este de 23,5%, iar pentru cele de grad II este de 22,3%.
Înțeleg responsabilitățile și volumul de muncă ale conducerilor unităților de învățământ, de aceea a fost nevoie de o astfel de măsură. Așa cum am subliniat și anterior, cadrele didactice din România vor avea în mine un partener care îi va susține. Dacă un elev este pe poziția 1200 în ierarhie, trebuie să ne asigurăm că avem suficiente opțiuni, un număr de locuri care să depășească acest 1200.
Să ne asigurăm că nu se întâmplă ceea ce am văzut, din păcate, în alți ani, copii cu medii mari care au rămas nerepartizați pentru că nu erau suficiente opțiuni. Există o rezervă de locuri pentru această situație. Întotdeauna am avut la nivel național o rezervă de locuri pentru astfel de cazuri. Am reverificat să existe suficiente locuri și cred că avem acoperită nevoia. Locuri sunt suficiente.”