Ministrul Educatiei aduce in imediata atentie a tuturor romanilor o serie de foarte importante decizii de ultima ora care vizeaza toti oamenii din tara, iar asta pentru ca vorbim despre reducerea abandonului scolar, una dintre problemele cele mai mari cu care se confrunta tara noastra in aceasta perioada.
Ministrul Educatiei explica mai jos ce masuri se iau la nivelul unitatilor de invatamant din intreaga tara pentru ca aceasta problema, tot mai serioasa, sa aiba un impact cat mai redus in urmatorii ani, deciziile privind implementarea acestor masuri fiind luate de catre predecesorul sau, dupa cum unii prea bine stiti deja.
“Cu siguranță, cu toții ne-am pus întrebarea „Pentru ce învățăm?” „Să învățăm împreună pentru viitor!” nu este doar un răspuns teoretic, ci așa se numește proiectul Școlii Gimnaziale Coțofănești din județul Bacău, finanțat prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar. Un proiect binevenit în Școala Gimnazială Coțofănești, pentru viitor, despre care domnul director Florin Baciu ne povestește.
„Proiectul a adus în școala noastră noi tehnologii în procesul instructiv-educativ: table interactive, laptopuri, tablete, care permit profesorilor să optimizeze modul de aplicare a programelor școlare la disciplinele de examen. Elevii au fost încântați și au privit cu responsabilitate această oportunitate de a-și consolida cunoștințele, participând cu regularitate la orele de activități remediale propuse.
Cadrele didactice au aplicat strategii și metode ce asigură o învățare temeinică, ușoară, plăcută, cu un pronunțat caracter activ-participativ din partea copiilor, cu posibilități de cooperare și de comunicare eficientă.” Ne bucurăm să vedem că există implicare atât de solidă în școli, pentru reducerea abandonului școlar!
Suntem aici să-i susținem și vom continua să ne facem treaba din ce în ce mai bine! Am aflat, de la Școala din Coțofănești, că, în cadrul proiectului, elevii au participat la activități care corespund provocărilor lumii actuale, precum stil de viață sănătos și relaționare și participare socială. Și, iată, elevii noștri pot învăța împreună pentru viitor.
Prin integrarea noilor tehnologii în activitatea didactică, prin activitățile bazate pe cooperare și prin abordarea unor teme actuale, care, de multe ori, pot părea incomode. Exemplul Școlii Gimnaziale Coțofănești din județul Bacău nu este și nu trebuie să rămână unul izolat. Precizăm că doar în prima rundă a schemei de granturi pentru reducerea abandonului școlar (PNRAS I) au fost propuse spre finanțare 1.409 școli din România.”