Ministrul Educatiei: Masuri URGENTE pentru Scolile din Romania Anuntate Elevilor, Profesorilor

Ministrul Educatiei Masuri URGENTE Scolile Romania Anuntate Elevilor Profesorilor

Ministrul Educatiei ii anunta pe elevii si profesorii din Romania in legatura cu masurile urgente care au fost gandite, si care urmeaza sa fie puse in practica, iar asta pentru ca, dupa cum puteti vedea mai jos, vorbim despre masuri pentru gestionarea violentei in scoli, o problema extrem de serioasa, si tot mai grav.a

Ministrul Educatiei le explica elevilor cum urmeaza sa gestioneze profesorii violenta din scolile din toata Romania, iar asta dupa ce la finalul anului trecut au existat mai multe scandaluri publice, iar constant exista probleme in scoli, atunci cand se fac ore, deci este nevoie de masuri care sa gestioneze aceste situatii.

“În sensul prezentei proceduri, cazurile ușoare de violență între copii se caracterizează prin: frecvență scăzută/ocazională: un caz de violență ușoară se repetă de cel mult 3 ori pe lună; în situația în care frecvența este mai mare e necesară încadrarea cazului ca formă gravă de violență; consecințele minore asupra copilului/copiilor victimă; cazurile în care este afectată integritatea sau sănătatea (sunt necesare servicii medicale) victimei, victimelor.

A existat abuz psihologic (constatat de psiholog) și altele similare sunt încadrate ca forme grave de violență. Dacă au frecvență scăzută, intensitate scăzută și consecințe minore, fără a se considera o enumerare exhaustivă, se consideră forme ușoare de violență între copii următoarele abuz fizic: atingerea nedorită fără conotație sexuală, scuiparea, îmbrâncirea, trântirea,
aruncarea cu obiecte etc..

Abuz emoțional: ton ridicat cu intenție, tachinare, ironii, insulte/înjurături, poreclire, intimidare, etc.. Personalul școlii care este martorul sau i se raportează un caz de violență între antepreșcolari/ preșcolari/elevi, petrecut în spațiul școlar, are obligația de a aplana conflictul, a despărți preșcolarii/elevii
aflați în conflict și de a elimina toate sursele de risc asupra persoanelor implicate (victimă/victime, martor/martori, autori/autori).

Dacă există antepreșcolari/ preșcolari/ elevi care necesită asistență medicală școlară, se solicită intervenția personalului specializat de la cabinetul medical. Personalul școlii sprijină preșcolarii/elevii să gestioneze emoțiile declanșate de situație (mânie, furie, supărare, teroare, teamă, neliniște, tristețe) și să-și regleze comportamentul față de sine și ceilalți, folosind tehnici specifice. Personalul şcolii informează verbal directorul UIP cu privire la situația de violență la care a fost martor sau care i-a fost raportată.

Directorul UIP informează verbal și în condiții de confidențialitate părinții/reprezentanții legali ai tuturor antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor implicați și le solicită sprijinul pentru prevenirea repetării/agravării situației de violență. Dacă unitatea de învățământ nu are consilier și mediator școlar, directorul UIP solicită CJRAE/CMBRAE să desemneze un consilier școlar și/sau mediator școlar, dacă e necesar, pentru managementul cazului de violență.”