Ministrul Educatiei a semnat un foarte important ordin de ultima ora care aduce si o serie de modificari extrem de importante pentru sistemul de invatamant din Romania, iar asta pentru ca, in baza informatiilor d emai jos, puteti vedea ca au fost modificate planurile-cadru si disciplina “Istoria Evreilor: Holocaustul” a devenit una obligatorie de acum.
Ministrul Educatiei explica mai jos ceea ce presupune aceasta noua disciplina, dar si cum se va aplica ea in Romania, astfel ca foarte multi dintre tinerii elevi si studenti vor avea o idee foarte clara cu privire la modul in care vor studia inclusiv aceasta noua disciplina in cursul anilor urmatori in cadrul salilor de curs.
“Ministra Educației, Ligia Deca, a semnat ordinul privind aprobarea programei școlare pentru disciplina de studiu obligatorie „Istoria Evreilor. Holocaustul”. Pentru punerea în aplicare a Legii nr. 276/2021, în anul școlar trecut au fost modificate planurile-cadru și disciplina „Istoria Evreilor. Holocaustul” a fost introdusă între disciplinele obligatorii. Conform reglementărilor actuale, noua disciplină școlară se va studia începând cu anul școlar 2023-2024, 1 oră/săptămână, pe durata unui an, la clasele.
XI-a, cursuri de zi, învățământ liceal și profesional și învățământ liceal seral, filieră tehnologică; XII-a, învățământ profesional special, învățământ special ciclul superior al liceului, filiera tehnologică și învățământ liceal seral, filieră teoretică. Educația și înțelegerea evenimentelor istorice sunt cele mai bune modalități pentru a cultiva principiile democratice și toleranța.
Formarea tinerilor ca cetățeni europeni responsabili implică un cadru educațional în care elevii să poată cunoaște și, mai ales, să poată înțelege evenimentele care au marcat formarea statului român contemporan. Programa pentru disciplina de studiu „Istoria Evreilor. Holocaustul” va fi disponibilă pe canalele oficiale ale Ministerului Educației, după publicarea în Monitorul Oficial.
Am pus în consultare publică, prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, documentul ce prezintă conceptul de ansamblu pentru crearea și dezvoltarea unui ecosistem digital de evaluare în mediul online, în baza „Metodologiei – cadru de evaluare în mediul online a performanțelor școlare și a competențelor elevilor”. Unul dintre obiectivele platformei este de a crea cadrul de utilizare a mediului online pentru evaluările naționale, prin dezvoltarea unui sistem de evaluare și testare securizat la distanță.
Platforma de evaluare va fi disponibilă tuturor elevilor și cadrelor didactice din sistemul de educație preuniversitar și va putea fi utilizată pentru toate tipurile de evaluări interne. Documentul cuprinde informații precum: funcționalitățile platformei, cerințele generale, tipurile de evaluări și tipurile de utilizatori. Mulțumim MCID pentru sprijinul oferit de echipa Task Force! Așteptăm propunerile voastre până în 20 august 2023.”