Sorin Grindeanu transmite prin anunturi de ultim moment informari extrem de importante cu privire la lucrarile pentru autostrazile si caile ferate din Romania, iar asta pentru ca in atentia oamenilor sunt aduse mai multe santiere pe care se lucreaza pentru crearea, repararea, sau imbunatatirea infrastructurii existente.
Sorin Grindeanu explica mai jos si ceea ce face CNAIR pentru a se asigura de faptul ca toate aceste investitii se deruleaza conform graficelor care au fost stabilite de catre institutiile statului roman, astfel ca in baza informatiilor de mai jos, avem o imagine clara cu privire la ceea ce se intampla cu investitiile din Romania.
“Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe secțiunile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania! Constructorul român are o mobilizare foarte bună pe toți cei 42,3 km ai celor două secțiuni finanțate prin PNRR. Ne-au fost prezentate probleme cauzate de fenomene naturale (alunecări de teren), motiv pentru care, în 3 august, CNAIR a scos la licitație proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului secțiunii Nădășelu – Mihăiești.
Având în vedere situația din teren, sper ca anul viitor se va putea circula pe cei 12,2 km ai secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului. Voi continua verificările și pe celelalte șantiere pentru a mă asigura că toate termenele vor fi respectate! Progres extrem de slab pe șantierul liniei de cale ferată Apața-Cața (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin- Dunăre. Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic și în continuare se prefigurează întârzieri.
Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor (2024). În cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni contractuale dure. Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc și european pe care Asocierea de constructori greci, francezi și români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate!
CNAIR a semnat astăzi contractul pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsonului 1 al Drumului Expres #Craiova – #Pitești! Valoarea contractului, finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile, este de 439,29 milioane lei (fără TVA). Asocierea turco – română trebuie să finalizeze lucrările pe cei 17,7 km în 18 luni. Iar, conform contractului, lucrările vor avea o garanție de 10 ani.
La momentul rezilierii contractului anterior, stadiul lucrărilor era, în decembrie 2022, de 57,06%. În momentul finalizării, tot DEx 12 (Craiova-Pitești) va avea o lungime de peste 121 de km. Anul trecut a fost deschisă circulația pe Tronsonul 2 (39,85 km), între Robănești și Valea Mare. În prezent, sunt în execuție Tronsonul 3 (31,75 km)- între Valea Mare și Colonești- și Tronsonul 4 (31,82 km), Colonești- Oarja- Pitești.”