Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor de la PSD, a anuntat deciziile de urgenta pe care ministerul sau a fost obligat sa le ia in momentul de fata, iar asta pentru ca din cauza crizei transportului de cereale din Ucraina, este nevoie de o serie de masuri care sa ajute la livrarea acestora catre tarile si oamenii care au nevoie de ele.
Sorin Grindeanu a participat la o intalnire care a avut loc la Galati, acolo reprezentanti ai ministerului sau, dar si ai SUA, si ai Ucrainei, fiind prezenti pentru a pune in acord o strategie in baza careia transportul de cereale din Ucraina sa aiba loc prin tronsoane noi, cel putin la fel de rapid ca si pana acum.
“România va sprijini în continuare eforturile strategice pentru contracararea agresiunii Rusiei asupra Ucrainei! Am discutat astăzi, la Galați, despre măsuri comune ce se impun, după retragerea unilaterală a Rusiei din Inițiativa privind exportul de cereale prin Marea Neagră, alături de coordonatorul pentru sancțiuni al Departamentului de Stat al SUA, Jim O’Brien, ambasadorul SUA în Ucraina, Bridget Brink, ambasadorul SUA în România.
Kathleen Kavalec, reprezentanta Comisiei Europene Magda Kopczynska, viceprim-ministrul ucrainean Oleksandr Kubrakov și ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare din Republica Moldova, Vladimir Bolea. Această decizie unilaterală a Rusiei a perturbat piețele și a privat milioane de oameni de aprovizionarea cu cereale. De aceea, împreună cu reprezentanții Statelor Unite am căzut de acord că trebuie accelerate exporturile de cereale ucrainene.
In contextul atacurilor continue ale Rusiei asupra infrastructurii portuare și agricole (inclusiv asupra depozitelor de la Dunăre). Sprijinul României pentru Ucraina a fost apreciat, #România facilitând exportul a milioane de tone de cereale ucrainene. SUA și-au reafirmat angajamentul de a acorda asistență financiară vecinilor Ucrainei, printre care și României, pentru a achiziționa pilotine și pentru a facilita transbordarea și tranzitul transfrontalier.
Măsurile vor include sprijinul SUA pentru extinderea rutelor alternative de export, modernizarea punctelor de trecere a frontierei ucrainene, modernizarea infrastructurii critice pentru transportul feroviar și rutier, dar și sprijinirea dezvoltării capacităților de export a sectorului privat de-a lungul Dunării. În cadrul discuției de la Galați toți participanții au subliniat urgența cu care Rusia trebuie să înceteze imediat atacurile asupra orașelor și infrastructurii ucrainene și să se alăture din nou Inițiativei privind exportul de cereale prin Marea Neagră.
Să ştiţi că la final de 2021, când am preluat ministerul, bugetul Ministerului Transporturilor era de 14 miliarde. Era cel mai mare de până atunci, că a crescut. Eu cred că anul acesta, adică după 2 ani, finalul anului ne va prinde la Ministerul Transporturilor cu un buget peste 30 de miliarde, deci mai mult decât dublu.”