Ministrul Sanatatii aduce in atentia tuturor romanilor, in momentul de fata, un ordin oficial foarte important care vizeaza spitalele din diverse regiuni ale Romaniei, iar asta pentru ca s-a stabilit metodologia pentru avizarea spitalelor private, numarul acestora fiind intr-o continua crestere in aceasta perioada in tara.
Ministrul Sanatatii explica mai jos ce fel de documente sunt necesare pentru ca un spital privat sa primeasca avizele necesare pentru a incepe sa functioneze, ceea ce este extrem de important, pana la urma, iar asta pentru ca fara avize nu ar trebui sa isi poata desfasura activitatea in mod obisnuit.
“Pentru avizarea modificării structurii organizatorice a unui spital privat, prin reorganizare, restructurare, schimbarea sediului și a denumirilor, solicitantul are obligația să transmită Ministerului Sănătății, în atenția structurii de specialitate cu atribuții în domeniu, următoarele documente: solicitarea reprezentantului legal care va cuprinde obligatoriu: numărul de înregistrare la nivelul emitentului.
Elementele de identificare ale solicitantului și datele de contact ale reprezentantului legal; dovada dreptului de folosință, în mod legal al spațiilor în care urmează să funcționeaze; documentul din care rezultă structura de personal, care este conformă noilor cerințe, a modificărilor de structură organizatorică propuse și a prevederilor legale în vigoare, incidente.
Documentul din care rezultă existența dotărilor necesare funcționării noilor structuri, prevăzute de legislația incidentă în vigoare dotările necesare, prevăzute de prevederile legale în vigoare; documentul din care rezultă că modificările structurii organizatorice propuse respectă prevederile legale în vigoare privind asigurarea utilităților necesare și a serviciilor gospodărești, după caz, necesare funcționării corespunzătoare și a condițiilor de igienă și curățenie din spital.
Documentul din care rezultă că denumirea secțiilor, compartimentelor, laboratoarelor, serviciilor medicale, propuse spre modificare respectă reglementările privind denumirile şi codificarea structurilor organizatorice (secţii, compartimente, laboratoare, cabinete) ale unităţilor sanitare din România, potrivit normelor legale în vigoare; raportul privind conformarea proiectului la prevederile legale incidente generale și specifice pentru avizarea structurii spitalului privat, document emis de direcţia de sănătate publică judeţeană / a municipiului Bucureşti, ca urmare a evaluării proiectului respectiv, cu cel mult 6 luni anterior solicitării.
Studiul de impact asupra stării de sănătate a populației și/sau studiul de impact asupra mediului, după caz. Documentația necesară a fi depusă pentru avizarea înfiinţării spitalului, avizarea structurii organizatorice, precum şi avizarea modificării acesteia prevăzută la art. 1-3 din prezenta anexă, se transmite Ministerului Sănătății, prin email sau poștă. Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, verifică și analizează documentele primite cu privire la solicitarea de avizare a înfiinţării spitalului, avizarea structurii organizatorice.”