Ministrul Educatiei vorbeste in mod oficial, in cadrul unor informari de ultim moment, despre elevii si scolile din toata Romania, iar asta pentru ca in atentia oamenilor este adusa o noua abordare pe care Ligia Deca o are, incercand sa se apropie de profesorii care predau in unitatile de invatamant si sa afle ceea ce au ei nevoie pentru imbunatatirea procesului educational.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea mai jos si despre rezultatele pe care programul PNRAS I le-a avut pentru o scoala din judetul Sibiu, acest program putandu-le aduce unitatilor de invatamant fonduri prin care sa isi modernizeze institutia, si sa le ofere elevilor o experienta mult mai buna in cadrul procesului de invatare.
“Întâlnirile cu oamenii din școli sunt unele dintre cele mai bune ocazii de învățare, pentru că sunt cea mai eficientă cale de conectare cu realitatea din educație. Cred că un mod eficient de a îmbunătăți lucrurile în sistemul de învățământ este să aflu cât mai multe răspunsuri la întrebarea “Ce putem noi să facem mai bine, de la Ministerul Educației?” Dar nu din birou, ci întâlnindu-mă cu oamenii, ascultându-i și încercând să găsim, împreună, soluții pentru provocările curente.
Mulțumesc directorilor unităților de învățământ din județul Bihor pentru deschidere și onestitate – am avut un dialog autentic și constructiv! Invitația pe care le-am adresat-o, aceea de a contribui la elaborarea legislației secundare, este deschisă tuturor oamenilor școlii și nu numai! Actele normative care sunt în curs de elaborare sunt și vor fi puse în consultare publică! Mi-aș dori ca această consultare să fie una reală. Vă invit, așadar, să ne trimiteți sugestii, în perioada în care documentele sunt în consultare publică.
Astăzi, împărtășim cu bucurie rezultatele programului PNRAS I, de la Școala Gimnazială „George Popa” din Mediaș, Sibiu! Elevii au avut parte de o experiență educațională diversificată și de activități de învățare interactivă. S-a pus accentul pe dezvoltarea abilităților socio-emoționale ale elevilor – autonomie, perseverență, comunicare și colaborare, promovându-se lucrul în echipă, prin proiecte inovatoare.
Activitățile extra-curriculare, de la excursii și activități culturale, la terapie prin artă, au îmbogățit experiența elevilor, ducând învățarea dincolo de clasă. Pentru oamenii școlii, fiecare pas contează: s-a urmărit cu grijă progresul fiecărui elev, prin evaluări specializate, asigurând-se ghidarea optimă a fiecărui elev în procesul de învățare.
Profesorii lor au fost formați pentru a integra metode și strategii moderne în procesul de predare și învățare, contribuind astfel la o educație mai eficientă și captivantă. Prin tehnologie de ultimă generație, au adus viitorul în două săli de clasă, gata să sprijine procesul educațional în era digitală.”