Ministrul Sanatatii a semnat un ordin de ultima ora, care a fost deja publicat in Monitorul Oficial si se aplica in toata tara, el aducand o serie de transformari foarte importante in sistemul de sanatate din Romania, iar asta pentru ca Alexandru Rafila vrea sa digitalizeze institutiile din domeniul sanitar.
Ministrul Sanatati a semnat ordinul cu numarul 2.933 in ideea digitalizarii institutiilor sanitare, iar ghidul pentru acesta ne detaliaza cum ar vrea Alexandru Rafila sa fie facuta digitalizarea institutiilor sanitare, astfel incat romanii sa beneficieze de servicii medicale de cea mai buna calitate in Romania.
“Implementarea investițiilor menționate în cadrul acestui Ghid va conduce la luarea de decizii bazate pe date și va facilita MS în introducerea unei platforme centralizate de schimb de date interoperabile, aplicarea algoritmilor adaptivi care identifică cheltuielile ineficiente în sectorul sănătății și consolidarea rolului de administrare a MS în traducerea datelor disponibile pentru furnizorii de servicii medicale.
Si instituțiile implicate în furnizarea de servicii, promovarea eficienței cheltuielilor publice pentru sănătate. Este obligatoriu ca proiectele propuse spre finanțare să conțină: Digitalizarea interacțiunii cu terți: Prin terț se înțeleg diferite entități cu care Instituția/Unitatea sanitară intră în contact: pacienți, societăți comerciale etc.
Digitalizarea fluxurilor interne specifice și instituționale (suport)/digitalizarea proceselor; Pregătirea sistemului pentru interoperabilitate cu alte instituții/unități sanitare respectiv pentru integrare/consolidare și replicare date; Cursuri de formare pentru angajați în vederea utilizării noilor aplicații informatice. Ministerul Sănătății are obligația de a forma resursa umană din instituțiile aflate în subordine în vederea dezvoltării de competențe digitale și a utilizării sistemelor informatice implementate în cadrul proiectelor.
Instrumentele proiectate pentru asigurarea confidențialității datelor trebuie să asigure accesul utilizatorilor sistemului prin intermediul protocolului securizat HTTPS, folosind certificate digitale calificate, pentru a elimina posibilele încercări de interceptare a datelor când sunt transmise prin mediile de comunicație. Entitățile eligibile vor putea aplica pentru finanțare în cadrul Apelului, în funcție de nevoile instituționale, argumentate în cererea de finanțare.
In raport cu specificul activității și cu direcțiile de dezvoltare stabilite în documentul de analiză internă referitoare la necesitatea digitalizării. Solicitantul trebuie să demonstreze prin proiect că investiția propusă sprijină dezvoltarea capacităților digitale ale entității, în scopul creșterii nivelului de inovare și a competitivității/eficientizării la nivel instituțional. Este necesar ca documentul de analiză a necesității digitalizării să fie aprobat de conducătorul entității.”