Sorin Grindeanu a facut un foarte important anunt de ultima ora cu o decizie pentru o autostrada importanta din Romania, iar asta pentru ca vorbeste despre desemnarea constructorului pentru un lot al Autostrazii A3, contractul pentru constructie putand fi semnat in doar 10 zile, daca nu exista contestatii.
Sorin Grindeanu vorbeste mai jos deasemenea si despre o intalnire la nivel inalt pe care a avut-o cu un reprezentant al Marii Britanii, discutand inclusiv despre ajutorul pe care Ucraina l-a primit, il primeste si il va primi in urmatoarele luni, sau in urmatorii ani, inclusiv de la tara noastra.
“Încă o secțiune din #AutostradaTransilvania are constructor desemnat! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea #SuplacudeBarcău-#Chiribiș (26,35 km). Contractul (finanțat prin #FonduriEuropeneNerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.
Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.
Discuții constructive și aplicate cu delegația condusă de doamna Nusrat Ghani, ministru de stat al Departamentului pentru Afaceri și Comerț, din cadrul Guvernului Marii Britanii.Relația bilaterală, rolul României în procesul de reconstrucție a Ucrainei, dar și Inițiativa celor 3 Mări au fost principalele teme abordate pe parcusul întrevederii. Am apreciat abordarea pe care Regatul Unit- ca partener strategic și aliat- o are în relația cu #România, într-un context internațional tensionat, marcat inclusiv de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.
De aceea, este esențial ca țările noastre să continue să își extindă cooperarea.
Interconectarea proiectelor de transport între Marea Neagră-Marea Baltică și Marea Egee reprezintă un obiectiv important și este nevoie atât de un efort colectiv al statelor Uniunii Europene, cât și de susținerea partenerilor NATO.
Rail2Sea și Via Carpatia, proiectele aparținând Inițiativei celor 3 Mări, au o importanță deosebită atât în contextul diversificării rutelor de transport europene, cât și în privința asigurării mobilității militare pe Flancul estic al NATO. Chiar dacă nu mai este stat membru al UE, Marea Britanie poate contribui la succesul acestor proiecte care vor aduce beneficii tuturor democrațiilor din Europa.”
This post was last modified on sept. 6, 2023, 1:05 PM 13:05