Sorin Grindeanu anunta o serie de foarte importante vesti de ultima ora pentru una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, ministrul Transporturilor vorbind mai jos despre constructia autostrazii Sibiu – Fagaras, castigatorii pentru proiectarea si executia tronsonului 1 fiind desemnat de CNAIR.
Sorin Grindeanu ofera mai jos toate detaliile cu privire la decizia care a fost luata pentru constructia acestei autostrazi, insa deasemenea vorbeste inclusiv despre autostrada A0 de la Bucuresti, ministrul spunand ca in 2024 ar trebui sa se poata circula de la Pitesti pana la Constanta doar pe autostrada.
“Încă un pas pentru construcția autostrăzii Sibiu – Făgăraș, parte a A13! CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1, Boița- Avrig- Mârșa (DJ105G) în lungime de 14,25 km. Constructorul turc are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea contractului finanțat din Programul Transport este de 1,89 miliarde lei fără TVA.
În cadrul acestui contract, Antreprenorul va trebui să construiască 6 viaducte și 17 poduri- printre care un viaduct în lungime de 911 m, de o complexitate tehnică ridicată. Mai exact: Viaductul Nod Boița pe breteaua 3 peste DN 7, breteaua 1 și breteaua provizorie de descarcăre în DN7. Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea acestora, dacă vor exista.
În acest moment avem semnate contracte pentru proiectarea și execuția primilor 39,47 km ai autostrăzii Sibiu – Făgăraș, astfel: – Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km); Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km). Mai mult, în fază finală de evaluare sunt și ofertele pentru desemnarea câștigătorului contractului.
Pentru proiectarea și execuția tronsonului 2, Avrig- Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km. Autostrada Sibiu- Făgăraș (cu o lungime de 68,04 km) este una dintre secțiunile A13 care va face legătura dintre Sibiu și Bacău în lungime de aproximativ 297 km. Infrastructura rutieră din România se construiește cu mulți bani publici, muncă multă, și din păcate, este scena și unor tragedii.
Astăzi, o dată cu deschiderea circulației pe cei 13,5 km ai secțiunii Suplacu de Barcău- Nușfalău (Autostrada Transilvania), #România are peste #1000 de km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres). Nu vă mai luaţi după Pro Infrastructura, ăia sunt de la USR. Termenele pentru două loturi dintre acestea, şi anume lotul 1, loturile făcute de compania turcă Alsim Alarko, 1 şi 2 sunt în această toamnă, până la sfârşitul anului.”
This post was last modified on sept. 23, 2023, 9:15 AM 09:15