Ministrul Educatiei anunta in mod oficial o serie de masuri de ultima ora care ii vizeaza pe elevii din intreaga tara, iar asta pentru ca in atentia tuturor Ligia Deca aduce faptul ca, a fost stabilit profilul de formare al absolventului de invatamant primar, gimnazial sau liceal, proiectul fiind publicat in transparenta publica.
Ministrul Educatiei explica mai jos cum isi imagineaza statul roman ca ar trebui sa arate un absolvent ideal al acestor tipuri de invatamant, iar asta pentru ca autoritatile vor sa ii ajute pe elevi sa beneficieze de invatamant la standarde ridicate, ceea ce in final va contribui inclusiv la reducerea abandonului scolar si nu doar atat.
“Cum ne dorim să fie și ce ne dorim să știe să facă un copil care termină grădinița? Dar un copil care termină învățământul primar sau gimnazial? Cum ne dorim să fie absolventul de liceu ? Am lansat în consultare publică. Profilul de formare al absolventului, un instrument esențial în proiectarea și implementarea curriculumului. Profilul de formare conturează un portret al absolventului în termeni de cunoștințe.
Abilități și atitudini și este reprezentat de competențele absolventului unui nivel de învățământ. Cum poate fi folosit acest instrument de către elevi, părinți, cadre didactice, comunitate ? Avem nevoie de un Profil al absolventului care să fie: unic, ușor de înțeles de către toți actorii sociali. Forma finală a Profilului de formare al absolventului include și adoptarea unui set unic de atitudini.
Si comportamente dezirabile în rândul întregii comunități școlare, subliniind rolul profesorului ca model comportamental principal în procesul de învățare.
Elaborarea proiectului pentru profilul de formare și validarea acestuia se realizează prin activități specifice în cadrul Ministerului Educației și implică un proces de consultare care pune accent pe transparență și implicarea societății civile.
Această etapă de consultare publică subliniază angajamentul Ministerului față de principiile de transparență și reprezentativitate și este o dovadă că vocea societății civile este luată în considerare. Informații detaliate despre Profilul de formare al absolventului, precum și modalitatea de a trimite propunerile și sugestiile cu privire la documentele supuse consultării publice sunt disponibile pe website.
În cazul în care (elevul) îşi doreşte să aibă un nivel mai ridicat de calificare poate să termine clasa a XII-a şi să îşi dea examenul respectiv de certificare. Dacă doreşte să meargă mai departe, nivelul 5, post liceală, colegiu terţiar universitar, atunci sigur merge mai departe sau dacă vrea învăţământ superior, dă şi examenul de bacalaureat adecvat profilului tehnologic şi poate merge mai departe.”