Ministrul Educatiei anunta o serie de actiuni de ultima ora care vizeaza elevii din scolile din toata Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca ne confirma in mod oficial faptul ca a avut intalniri cu expertii OCDE in domeniul educatiei, totul ca parte a procesului de aderare la organizatie, un obiectiv major pentru Romania.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre ceea ce presupune acest proces foarte important pentru Romania la ora actuala, iar asta pentru ca aderarea aduce si mari beneficii pentru tara noastra, insa separat vorbeste inclusiv despre digitalizarea examenelor nationale, o alta schimbare de interes pentru romani.
“În această săptămână a avut loc misiunea experților OCDE în domeniul educației, ca parte a procesului de aderare la OCDE. Aderarea la OCDE este un obiectiv strategic al României, iar Ministerul Educației este pe deplin angajat să facă toate eforturile necesare pentru alinierea la standardele OCDE în domeniul educației. În aceste zile, experții OCDE au avut oportunitatea de a interacționa cu reprezentanți ai Ministerului Educației.
Precum și cu un număr semnificativ de actori relevanți: elevi, studenți, cadre didactice, directori de școli și autorități publice centrale, județene și locale, membri ai Parlamentului, cercetători, asociații neguvernamentale și parteneri sociali. Beneficiile aderării la OCDE vor fi semnificative și primele roade au început să se arate. Participarea României la analize, dezvoltarea de baze de date sau studiile comparative furnizate de OCDE ne ajută să ne îmbunătățim modul în care elaborăm politicile educaționale la nivel național.
Le mulțumesc tuturor pentru disponibilitate si implicare și apreciez modul în care echipa Ministerului Educației a colaborat cu OCDE în pregătirea acestei vizite. O nouă săptămână plină! Pentru că #educațiacontează! Întâlniri cu inspectorii școlari generali, cu directorii CJRAE și CMBRAE, semnări de contracte cu finanțare prin PNRR, vizita OCDE și munca mai puțin vizibilă încă – legislația secundară.
Am generalizat-o deja. Ea a fost pilotată până la examenele naționale din vară, inclusiv, dar Bacalaureatul de toamnă s-a desfășurat cu corectare digitală integral, a fost prima dată când am aplicat-o peste tot în țară. Ne propunem ca, în acest an școlar, toate tipurile de examene naționale Evaluare Națională, Bacalaureat, simulări.
Examenele care vizează cadrele didactice să se desfășoare cu evaluare digitalizată, pentru că se reduce riscul de eroare umană, se reduce birocrația, crește și capacitatea noastră să schimbăm lucrurile în funcție de rezultatele pe diferiti itemi de evaluare. Adică, putem vedea, de exemplu, că o majoritate a elevilor au o problemă cu subiectul de geometrie.”