Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului 2023, disponibile la 30 septembrie.
În primele nouă luni din 2023 cifra de afaceri este de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În al treilea trimestru, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro[i].
La 30 septembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,7 milioane de clienți[ii], internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,2 milioane de clienți.
Rețeaua Orange: 38 de orașe cu cel mai rapid internet mobil 5G
Furnizarea celei mai bune experiențe de conectivitate rămâne în topul preocupărilor pentru Orange, care a continuat extinderea rețelelor 4G/4G+ și 5G/5G+. Pe parcursul T3 2023, acoperirea 4G a ajuns la 98,76% din populație, iar cea 4G+ la 82,23%. Rețeaua 5G/5G+, cu cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, este acum prezentă și în Baia Mare, Brăila și Galați, numărul total al orașelor cu acoperire 5G ajungând la 38.
Orange Business: creștere a interesului pentru soluții de digitalizare în mediul public și privat
În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 9 luni au crescut cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. În mod specific, trimestrul al treilea a avut o creștere de 45% comparativ cu T3 2022, susținută de servicii de securitate cibernetică care continuă să prezinte interes pentru companii, dar și de soluții pentru orașe inteligente și proiecte de digitalizare a administrației publice și a învățământului.
Servicii digitale: creștere de peste 70% a bazei de clienți YOXO
Datorită ofertei atractive lansate de YOXO, abonamentul de 9 lei, a flexibilității și a facilităților multiple, produsul 100% digital a înregistrat la final de T3 2023 o creștere de peste 70% a numărului de utilizatori față de perioada similară a anului trecut.
Canalele de chatbot, Djingo, și voicebot, Djia, au beneficiat de un interes crescut din partea clienților și în acest trimestru, Djia oferind asistență pentru 11% mai multe situații față de anul trecut, printre funcționalitățile accesate cel mai des fiind opțiunile de roaming, factură și ofertare.
Responsabilitate socială: pași importanți pentru #NetZeroCarbon și eforturile de incluziune digitală
În T3 2023, Orange a continuat să implementeze acțiuni ce vizează decarbonizarea, în linie cu angajamentul Grupului Orange de a atinge #NetZeroCarbon până în 2040. Astfel, Orange a redeschis magazinul din Piața Victoriei sub un nou concept construit în jurul programului “Re”. Cu sprijinul clienților, în programul “Re”, au fost colectate până acum ~395.000 de telefoane. În august, Orange a anunțat că a semnat primul contract de tip virtual Power Purchase Agreement (vPPA), prin care companiile parte a Grupului Orange România își vor acoperi, în următorii 6 ani, 30 GWh din necesarul anual de energie electrică cu energie verde.