X

Sorin Grindeanu: Autostrada de Importanta Nationala mai Aproape de Constructie, Masurile Luate

Sorin Grindeanu a decis sa le vorbeaza in mod oficial romanilor despre masurile oficiale luate pentru ca o autostrada de importanta nationala sa fie mai aproape de realizare, iar asta pentru ca intre Sibiu si Fagaras este un tronson pentru care de astazi exista un contractand care face proiectarea si executia.

Sorin Grindeanu vorbeste mai jos despre importanta acestui tronson de autostrada, unul pe care foarte multi romani il asteapta de foarte multa vreme, iar separat de asta vorbeste si despre impactul schimbarilor climatice pentru tara noastra, alte masuri fiind luate si din acest punct de vedere in tara.

“Încă un pas important pentru construcția Autostrăzii Sibiu- Făgăraș, parte a #A13! #CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al autostrăzii #Sibiu- #Făgăraș. Același antreprenor turc, care a câștigat contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 1, 3 și 4, a fost desemnat astăzi să construiască cei 19,92 km dintre Avrig-Mârșa și Arpașu de Jos.

Constructorul are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea ofertată a contractului (finanțat din Programul Transport) este de 1,54 miliarde de lei (fără TVA). Semnarea contractului va fi posibilă, după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații. În prezent, sunt semnate contracte pentru proiectarea și execuția primilor 39,47 km ai Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, astfel.

Tronsonul 3 (17,61 km) Arpașu de Jos (DN1)- Sâmbăta de Sus (DJ 105B); Tronsonul 4 (21,86 Km): Sâmbăta de Sus (DJ 105B)- Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km). Contractul pentru proiectarea și construcția tronsonului 1, Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa, în lungime de 14,25 km este în curs de semnare. Autostrada Sibiu- Făgăraș (cu o lungime de 68,04 km) are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European.

Si face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT- Comprehensive (Intercoridorul #Moldova – #Transilvania). Cu siguranţă, impactul produs de schimbările climatice este unul generalizat, pentru că nicio naţiune sau ţară nu sunt scutite de efectele acestor schimbări. Furtunile violente, inundaţiile, valurile de căldură sau incendiile de vegetaţie demonstrează impactul negativ al schimbărilor climatice.

Fapt care se răsfrânge şi asupra infrastructurii, indiferent de modul de transport, fie că vorbim de rutier, feroviar, aerian sau naval. În ceea ce priveşte sectorul transporturilor, obiectivul principal pentru toate ţările este de a oferi un cadru legal necesar şi de a lua măsurile esenţiale pentru a permite o tranziţie rapidă.”

This post was last modified on oct. 25, 2023, 9:22 PM 21:22

Disqus Comments Loading...