Ministrul Educatiei: Proiectul Demarat prin PNRAS pentru o Scoala din Petrosani

Minsitrul Educatiei vorbeste in mod oficial despre un proiect important derulat prin PNRAS pentru o scoala din Petroasni, in ideea de a reduce abandonul scolar.

Ministrul Educatiei Proiectul Demarat prin PNRAS pentru o Scoala din Petrosani

Ministrul Educatiei vorbeste in mod oficial despre proiectul demarat prin PNRAS pentru o scoala din Petrosani, in ideea de a imbunatati calitatea actului educational de care beneficiaza elevii care-i urmeaza cursurile in momentul de fata.

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre felul in care acest proiect a adus beneficii majore pentru calitatea educatiei de care au parte elevii, scopul fiind reducerea abandonului scolar in Romania, un deziderat pe care toti ministrii l-au avut pana acum.


„Școala noastră – o școală prietenoasă” este un proiect demarat cu determinare și dedicare de către echipa de la Școala Gimnazială Nr. 7 Petroșani, cu scopul de a face diferența în viețile elevilor.

Prin activități remediale, oamenii școlii le-au oferit elevilor resursele necesare pentru a depăși obstacolele academice și le-au fost alături în realizarea temelor și a proiectelor, asigurându-se că nimeni nu rămâne în urmă.

Au investit în dezvoltarea personală a elevilor, consolidând grupurile de elevi și promovând tehnici de învățare active prin cercuri de elevi, cluburi și activități sportive. Totodată, elevii au avut parte și de activități distractive, precum puzzle, desene, drumeții, tabere și jocuri.

Echipa PNRAS din cadrul acestei școli a creat un mediu școlar prietenos și atractiv prin achiziționarea de mobilier și realizarea unor lucrări de amenajare. Astfel, școala a devenit plină de viață, iar creațiile elevilor au găsit un loc special în acest spațiu al înțelegerii și al cooperării.

„Intervenind sistematic prin sprijin în învățare, prin activități atractive, prin recompense, dar având și sprijinul și înțelegerea părinților, putem spune că elevii pot să-și îmbunătățească rezultatele școlare, pot ajunge să elimine eșecul școlar, așadar riscul de abandon școlar poate fi redus semnificativ.

Este nevoie, însă, de multă implicare din partea cadrelor didactice, a psihologilor, conștientizarea părinților și atragerea societății de partea unităților de învățământ pentru a înfrunta împreună acest fenomen.”, Monteola Gherlan, manager de proiect și director al Școlii Gimnaziale Nr. 7 Petroșani.