Huawei, gigantul tehnologic chinez, a făcut o intrare spectaculoasă în piața vehiculelor electrice (EV) cu lansarea noului său sedan, Luxeed S7. Proiectat să concureze cu modelele Tesla ale lui Elon Musk, Luxeed S7 marchează un moment important în strategia Huawei de a se extinde în industria auto.
Precomenzile pentru Luxeed S7, primul sedan al companiei, au început joi, extinzându-se astfel portofoliul Huawei de la SUV-uri la sedanuri. Dezvoltat în colaborare cu producătorul auto chinez Chery, Luxeed S7 are un preț de pornire de 258.000 de yuani (aproximativ 35.400 de dolari) în perioada de presale. Vânzările regulate vor începe pe 28 noiembrie, așa cum a anunțat compania în cadrul unei conferințe de presă.
Richard Yu, șeful diviziei de consum a Huawei, a prezentat noul vehicul în orașul Shenzhen, subliniind că este echipat cu un pachet de baterii de înaltă tensiune extrem de performant.
Yu a afirmat anterior că S7 va depăși modelul S de la Tesla (TSLA) „la toate specificațiile”. Mark Rainford, comentator în industria auto și gazda canalului de YouTube „Inside China Auto”, consideră că această comparație poate fi puțin exagerată.
Rainford a menționat că Luxeed S7 se remarcă prin platforma sa de 800 de volți, care ar permite o încărcare extrem de rapidă, un aspect în care Tesla nu are încă tehnologie similară.
Bateria de 800 de volți a S7, cea mai subțire din industrie potrivit lui Yu, este produsă de gigantul bateriilor EV chinez CATL. O încărcare de 15 minute asigură o autonomie de 400 de kilometri (249 de mile), depășind autonomia de 347 de kilometri (aproximativ 216 mile) a Modelului S Tesla după o perioadă similară de încărcare.
„Autonomia noastră depășește nivelul concurenților noștri,” a adăugat Yu. Totuși, Tesla ar putea avea un avantaj datorită rețelei sale puternice de Superchargere din China.
Cu toate acestea, la un preț echivalent de 35.400 de dolari, Luxeed S7 este mult mai accesibil decât modelul de bază S de la Tesla, care costă 698.900 de yuani sau 95.800 de dolari în China.
Tesla a fost forțată să-și reducă prețurile în China recent, ca răspuns la creșterea concurenței în cea mai mare piață auto din lume. Această mișcare strategică a Huawei de a intra pe piața EV cu un model competitiv ar putea schimba dinamica pieței și ar putea reprezenta un pas important în evoluția industriei auto electrice globale.