Ministrul Educatiei: Doua Anunturi foarte Importante cu Masuri pentru Scoli si Elevi din Toata Tara

Ministrul Educatiei Doua Anunturi Importante Masuri Scoli Elevi Toata Tara

Ministrul Educatiei aduce in atentia romanilor o serie de masuri noi pe care le va pune in aplicare in toata tara pentru scoli si elevi, iar asta deoarece in atentia tuturor este adus un nou proiect pentru o metodologie privind mobilitatea personalului didactic de predare in invatamantul preuniversitar de anul viitor.

Ministrul Educatiei explica deasemenea mai jos cat de importanta este atentia acordata dezvoltarii sociale si emotionale a copiilor inca de la varste fragede, iar asta pentru ca in baza pusa inca de la varste fragede reprezinta o fundatie care ii pregateste pentru viata si cariera profesionala care va urma.

“Am pus în consultare publică: proiectul de Metodologie-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2024-2025. Proiectul privind Normele metodologice privind întocmirea proiectului de încadrare, respectiv a planului de încadrare a personalului didactic de predare din unitățile de învățământ preuniversitar și încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar.

Principalele modificări, în acord cu prevederile Legii nr. 198/2023, referitoare la mobilitatea personalului didactic de predare, vizează: Publicarea pentru angajare pe perioadă nedeterminată a posturilor constituite din cel puțin jumătate de normă, ceea ce va conduce la creșterea numărului de persoane care se pot titulariza.  Posibilitatea de reducere a normei didactice de la 18 la 16 ore pentru toate cadrele didactice care au gradul didactic I și cel puțin 15 ani vechime.

Instrumentul conține posturile didactice de predare/catedrele ocupate, rezervate, vacante, complete și incomplete, care rezultă pe baza numărului de grupe/clase aprobate pentru noul an școlar. Atenția acordată dezvoltării sociale și emoționale a elevilor de vârstă mică este importantă atât pentru starea de bine a copiilor, cât și pentru succesul lor școlar. În același timp, avem nevoie să îmbinăm această atenție cu pregătirea pentru viață și formarea profesională.

Elemente pe care le-am regăsit la Edu-Campus CONCORDIA, în Prahova. Am cunoscut astăzi echipa și elevii de la școala primară și școala de meserii din campus – două modele de incluziune educațională și socială construite pe experiența școlii românești și a celei austriece. Un mediu de învățare în care holurile, din care se poate admira activitatea din sălile de clasă, nu sunt doar spații de trecere.

Ci și spații de lucru în care elevii se pot opri la stațiile de învățare sau se pot reuni pentru activități de grup. Discuțiile purtate cu oamenii școlii mi-au reconfirmat că munca #împreună – cadre didactice, asistenți sociali și consilieri școlari – este, de cele mai multe ori, soluția cea mai potrivită atunci când vine vorba de copii, în special de cei care provin din medii vulnerabile.”