Ministrul Educatiei a anuntat in mod oficial o serie de masuri de ultima ora din cauza vremii severe care se inregistreaza in Romania in aceste zile, Ligia Deca avand discutii cu inspectorii scolari generali din judetele afectate, pentru a se hotara ceea ce urmeaza sa se intample in zilele cu drumuri inchise si nu numai.
Ministrul Educatiei ofera mai jos cateva detalii cu privire la felul in care au decurs discutiile, dar vorbeste deasemenea inclusiv despre ceea ce ar trebui sa stie profesorii cand vine vorba despre discutiile cu parintii legate de violenta din scoli, separat aducand in atentie si problemele legate de plagiat.
“Tocmai am încheiat o videoconferință cu inspectorii școlari generali din județele afectate de condițiile meteorologice nefavorabile, pentru evaluarea situației din teritoriu și pentru stabilirea pașilor ce vor urma în ceea ce privește activitatea din unitățile de învățământ. Închiderea unor drumuri și întreruperea alimentării cu energie electrică în localități din mai multe județe fac imposibile deplasarea copiilor către școli și furnizarea agentului termic.
Prin urmare, cu aprobarea Ministerului Educației, luni, 27 noiembrie, se suspendă activitatea didactică cu prezență fizică în unitățile de învățământ preuniversitar din județele Brăila, Constanța, Călărași, Galați și Tulcea. I-am asigurat pe colegii mei din teritoriu că vor primi tot sprijinul de care au nevoie, pentru siguranța copiilor și a personalului din școli!
Comunicarea cu părinții, atunci când copiii lor sunt implicați într-un caz de violență, se face cu tact, empatie și deschidere. Pași de urmat: Identificați momentul potrivit. Fiți calmi și empatici. Prezentați faptele într-o manieră obiectivă, clară și concisă, fără interpretări. Vorbiți despre comportamentul copilului, nu faceți afirmații prin care să evaluați copilul. Ascultați și răspundeți întrebărilor.
Propuneți soluții aplicabile și oferiți-vă sprijinul în implementarea lor. Asigurați și păstrați confidențialitatea. Urmați protocoalele și regulamentele. Plagiatul ar trebui oprit și prin practicile de evaluare. Nu cred că mai este suficient să ceri un eseu. Cred că trebuie să și dialoghezi cu elevul sau cu studentul, să vezi modul în care argumentează.
Trebuie să punem preț pe modul în care un elev alege să filtreze informația și să îi dea un nou sens și mai puțin pe cum o memorează. Integritatea întregii societăți este generată și de integritatea sistemului de educație, Școala este ca un micro-cosmo a ceea ce se întâmplă în societate. Nu putem să cerem implicare civică, dacă nu implicăm elevii și profesorii în decizii în școală, că n-au exercițiul acesta, când devin mari și intră în vâltoarea deciziilor de adulți. Integritatea se învață în familie și în școală.”