Ministrul Educatiei le vorbeste in mod oficial romanilor despre deciziile care au fost luate la nivel de Guvern, Ligia Deca spunandu-le romanilor ca in cursul zilei de astazi a avut loc un webinar cu sop informatic legat de apelul de proiecte “Schema de granturi PNRAS runda a II-a, finantat prin PNRR, pentru scolile din Romania.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea inclusiv despre rezultatele la matematica din cadrul testelor PISA, acolo unde tara noastra a obtinut rezultate dezastruoase, scopul fiind de a se modifica felul in care este predata materia, astfel incat elevii sa nu fie afectati de asta atunci cand dau testele PISA.
“Ministerul Educației a organizat, astăzi, un webinar cu scop informativ privind apelul competitiv de proiecte „Schema de granturi PNRAS runda a II-a (seria a 2-a)”, finanțat prin PNRR, pentru potențialele școli beneficiare de fonduri pentru reducerea abandonului școlar. Valoarea maximă a unui proiect este de 300.000 de euro, fără TVA.
În cadrul webinarului au fost discutate aspecte privind depunerea cererilor de finanțare dedicate acestui apel și tipurile de activități eligibile, fiind prevăzută, de asemenea, o sesiune de întrebări și răspunsuri în vederea soluționării eventualelor dificultăți întâmpinate de solicitanți. În cadrul întâlnirii au fost prezenți și doi directori care implementează PNRAS Runda I.
Doamna Maria Andreea Roxana Scarlat, director la Școala Gimnazială „Ioan Atanasiu” Lipnița, și domnul Viforel Dorobantu, director la Școala Gimnazială Nr.1 Curcani, cărora le mulțumim pentru că au împărtășit experiența lor în implementarea proiectelor celor peste 200 de participanți la webinar! Ne-am pus și noi problema asta, inclusiv în elaborarea legilor educației. De aceea, de exemplu, nu mai avem programe care formează și educatori, și învățători, ci avem programe dedicate pentru educație timpuri și pentru învățământ primar.
Tocmai pentru că ni s-a semnalat că importanța formării raționamentului matematic din școala primară influențează performanța pe mai departe. Asta nu înseamnă că nu trebuie să avem discuții cu universitățile, cu facultățile de matematică, cu societatea de matematică și cu pedagogi, adică inclusiv facultățile de știință ale educației să înțelegem ce din pedagogia matematicii în România trebuie adaptat la cerințele testelor de tip PISA.
Pentru că este clar că avem o discrepanță. Avem olimpici internaționali de top, o performanță absolut impresionantă a României, dar în același timp avem un nivel al aalfabetismului funcțional în zona matematicii, deci a raționamentului matematic, nepermis de mare. Deci ceva nu funcționează când vine vorba de ridicarea nivelului întreg.”