X

Ministrul Educatiei: Masura Importanta pentru Elevi si Problema Uriasa Descoperita in Scoli

Ministrul Educatiei le vorbeste in mod oficial romanilor despre o masura foarte importanta care a fost pusa in aplicare pentru elevii romani care au avut rezultate exceptionale la olimpiadele internationale, ei fiind premiati pentru rezultatele obtinute, ceea ce puteti vedea mai jos, in declaratia Ligiei Deca.

Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea mai jos si despre problema majora descoperita multumita rezultatelor publicate pentru testele PISA, iar asta pentru ca ele releva faptul ca elevii romani nu pot folosi cunostintele teoretice din scoala in viata reala, ceea ce este o problema extrem de serioasa cu invatamantul romanesc.

“Astăzi i-am premiat, în cadrul Galei olimpicilor internaționali organizate de Ministerul Educației, pe cei 144 de elevi ce au obținut peste 170 de premii și medalii, în acest an, la olimpiadele și competițiile internaționale, pe profesorii lor îndrumători și școlile de unde copiii provin. Felicitări tuturor! Sunteți dovada că munca și implicarea rămân valoroase, indiferent de vremuri!

Tinerii din România au un potențial extraordinar, iar noi, adulții, avem datoria să sprijinim împreună educația și să încurajăm performanța, indiferent unde apare ea! Să nu uităm, însă, de nevoia de a da înapoi societății și comunității în care creștem – în felul acesta, putem contribui la o lume mai bună și mai echitabilă și putem fi parte din soluții pentru problemele globale.

Am sărbătorit excelența în educație într-un loc emblematic – Teatrul Național „Ion Luca Caragiale” din București. Mulțumim pentru găzduire! Mulțumesc și invitaților care au fost alături de noi, domnul Nicolae-Ionel Ciucă, Președintele Senatului, domnul Prim-Ministru Marcel Ciolacu, doamna Ministru al Culturii, Raluca Turcan, doamna Diana Loreta Păun, consilier prezidențial, și colegilor din Ministerul Educației pentru organizarea evenimentului!

Avem şi copii excepţionali care câştigă în competiţiile naţionale şi internaţionale şi avem şi o proporţie mult prea mare de copii, de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele PISA ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice pe care le capătă în şcoală. Ceea ce trebuie să facem este să învăţăm din aceste constatări ale testului PISA, să vedem care sunt factorii corelativi, pentru că nu avem factori cauzali.

PISA ne indică nişte potenţiale piste pe care ar trebui să le investigăm şi zona în care am putea să luăm măsuri. Ştim, de exemplu, că există probabil o corelaţie între calitatea şi timpul petrecut în educaţie timpurie şi rezultatele la PISA. Deja facem nişte lucruri pentru a creşte cuprinderea copiilor şi calitatea experienţei în grădiniţă pentru că acest lucru va ajuta, mai târziu, copiii să aibă o bază pe care să poată construi.”

This post was last modified on dec. 13, 2023, 9:12 AM 09:12

Disqus Comments Loading...