Netflix, in lumea plină de dinamism a divertismentului online, a reușit din nou să se poziționeze ca lider în industrie. Ani de zile, giganți ai entertainmentului precum Disney și Warner Bros. Discovery au licențiat cu bucurie filme clasice și seriale de televiziune către Netflix. Această colaborare a fost benefică pentru ambele părți.
Netflix a primit conținut popular precum “Friends” și “Moana” de la Disney, încântându-și astfel baza de abonați în continuă creștere, în timp ce returna sume considerabile de bani companiilor licențiatoare. Recent, în fața unor datorii considerabile și a faptului că majoritatea serviciilor de streaming încă nu generează profit, studiourile precum Disney și Warner Bros. Discovery au început să-și relaxeze poziția de “a nu vinde către Netflix”.
Companiile încă rețin conținutul lor cel mai popular – filme din universurile Star Wars și Marvel deținute de Disney și seriale originale de succes precum “Game of Thrones” de la HBO – dar zeci de alte filme ca “Dune” și “Prometheus” și seriale precum “Young Sheldon” sunt trimise către gigantul streamingului în schimbul unor sume de bani necesare.
Netflix Pregateste o LOVITURA Majora in 2024, Anunturile Oficiale pentru Milioane de Oameni
Netflix, prin Ted Sarandos, unul dintre co-directorii executivi, a menționat în cadrul unei conferințe pentru investitori săptămâna trecută că „disponibilitatea de a licenția s-a deschis mult mai mult decât în trecut”, argumentând că decizia studiourilor de a reține conținutul anterior era „nenaturală”.
Conform lui David Decker, președintele vânzărilor de conținut pentru Warner Bros. Discovery, „Licențierea devine din nou la modă. Nu a dispărut niciodată, dar există o mai mare disponibilitate de a licenția din nou lucruri. Generează bani și face ca conținutul să fie vizionat și văzut”.
În lunile următoare, Disney va începe să trimită un număr de seriale din catalogul său către Netflix, inclusiv “This Is Us”, “How I Met Your Mother”, “Prison Break” și mai multe ediții ale seriei de documentare sportive de la ESPN „30 for 30”. “White Collar”, un serial deținut de Disney care a făcut parte din aceeași afiliere cu “Suits” pe rețeaua USA, se va alătura de asemenea serviciului. (Episoadele vechi ale “Suits” au fost unul dintre cele mai mari succese ale Netflix în acest an.) Hitul popular al anilor 2000 de la ABC, “Lost”, care a părăsit Netflix în 2018, se va întoarce și el anul viitor.
Netflix, prin aceste mișcări strategice, demonstrează încă o dată că este destinația de top pentru conținutul clasic și de calitate, consolidându-și poziția ca un jucător dominant în industria streamingului global. Abonații Netflix pot aștepta cu nerăbdare o gamă și mai largă de opțiuni de divertisment, adăugând astfel valoare impresionantei lor colecții.