Sorin Grindeanu a facut doua anunturi extrem de importante cu privire la investitiile realizate in Romania pentru drumuri si autostrazi, iar asta pentru ca ministrul Transporturilor aduce in atentie mai jos alocarea a 3 miliarde de LEI pentru o serie de contracte, care au fost semnate pentru romani acum.
Sorin Grindeanu vorbeste deasemenea inclusiv despre faptul ca saptamana aceasta se deschide circulatia pe inca un tronson de pe primul drum expres din Romania, 31.75 km urmand a fi dati in folosinta pentru romanii care locuiesc in zona Drumului Expres 12, iar mai multe detalii sunt oferite mai jos.
“Semnam astăzi contracte de investiții de aproximativ 3 miliarde de lei (fără TVA), extrem de importante pentru achiziția și modernizarea materialului rulant din România. Cu sumele alocate prin PNRR, vor fi achiziționate, prin ARF, 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs care vor rula pe 7 rute : Cluj-Brașov, Cluj-Craiova, Brașov-Iași/Suceava, Galați-Iași/Suceava, Galați-Constanța(Mangalia), Constanța-Iași/Suceava, (Giurgiu) Bucureşti- Călaraşi.
Valoarea contractului de achiziție şi mentenanță este 1,106 miliarde de lei (fără TVA). Prin CFR Călători sunt semnate 11 contracte de modernizare și mentenanță pentru: modernizarea a 55 de locomotive electrice, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice, modernizarea a 139 vagoane de călători. Valoarea contractelor este de 2,074 miliarde de lei (cu TVA).
Circulația pe încă 31,75 km (Valea Mare-Colonești) din primul drum expres din România (#DEx12) se va deschide în această săptămână! Tronsonul 3 se va adăuga Tronsonului 2 (deschis în totalitate în vara anului trecut) și astfel se va putea circula, fără întrerupere, pe 71,6 km ai Drumului Expres Craiova – Pitești, între Robănești și Colonești.
Valoarea Tronsonului 3 al DEx12 (finanțat prin POIM) este de 782,45 milioane de lei (fără TVA). Termenul contractual de finalizare a acestui tronson era vara anului 2024, dar constructorul român a reușit să se mobilizeze foarte bine și să termine lucrările mai devreme. Același constructor român s-a mai angajat ca, până la sfârșitul anului 2024.
Să finalizeze lucrările și pe Tronsonul 4 pentru a putea deschide circulația și pe cei 31,82 km dintre Colonești și Pitești. Îmi doresc ca și asocierea de constructori români și turci, care a preluat lucrările pentru Tronsonul 1, să se mobilizeze la fel de bine pe cei 17,7 km dintre Craiova și Robăneşti, astfel încât, la finalul anului 2024, să putem circula pe toți cei 121,12 km ai Drumului Expres Craiova- Pitești.”