Ministrul Educatiei transmite mesaje de ultim moment pentru elevii romani din toata tara, iar asta deoarece in atentia tuturor aduce in momentul de fata ceea ce ar trebui sa tie in legatura cu programul “Masa Sanatoasa”, care va fi extins pentru a acoperi si mai multe persoane in cursul urmatorilor ani de zile.
Ministrul Educatiei explica mai jos ceea ce va fi inclus in cadrul unui proiect de ordin de ministru pentru imbunatatirea sistemului in baza caruia se ofera mesele in cadrul scolilor din Romania, existand finantare de la buget pentru ca elevii din scoli sa poata beneficia in continuare de acest program in viitor.
“Agenția de Credite și Burse de Studii a afișat rezultatele finale ale concursului național pentru acordarea unui număr de 228 de luni de bursă în străinătate pentru stagiile instituite prin H.G. nr. 118/2023, pentru anul 2024. Bursele pentru stagiile de studii universitare de masterat și de doctorat, pentru stagiile postdoctorale și de cercetare au un cuantum lunar cuprins între 1.100 și 2.000 de euro.
Calitatea educației, apreciată prin rezultatele școlare obținute de preșcolari/elevi, în funcție de nivelul de învățământ, obținute în anul școlar anterior celui în care se face selecția, astfel: pentru nivelul de învățământ preșcolar: procent crescut de preșcolari din grupa mare (5 – 6 ani) care au mai mult de 50% dintre comportamentele menționate în Fișa pentru aprecierea progresului individual al copilului.
Inainte de intrarea în învățământul primar cu mențiunea Necesită sprijin (NS); pentru nivelul de învățământ primar:procent crescut de elevi în clasa a IV-a cu rezultate sub media națională la evaluarea națională la finalul clasei a IV-a; pentru nivelul de învățământ gimnazial: procent crescut de elevi care au obținut note sub 5 la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a.
Pentru nivelul de învățământ liceal: procent crescut de elevi care au obținut note sub 6 la examenul național de bacalaureat; Calitatea educației, apreciată prin procentul crescut de cadre didactice necalificate din numărul total de cadre didactice, raportat la anul școlar în curs; Dispunerea geografică izolată a unităţii de învăţământ/greu accesibilă din cauza condiţiilor de mediu (deltă, munte, câmpie, zonă depopulată), raportată la anul școlar în curs.
Nivelul de marginalizare socio-economică a localităţii, potrivit clasificării Băncii
Mondiale în studiile „Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate şi al Dezvoltării Umane Locale din România” şi „Atlasul Zonelor Urbane Marginalizate din România”; Numărul crescut de burse sociale în unitatea de învățământ, respectiv numărul crescut de preșcolari beneficiari ai tichetului social (Legea nr.248/2015), raportat la anul școlar în curs.”